Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Betalingsterminal - har jeg tenkefeil?

Britta

stoffdronning
Kom nylig på at omsetningen i butikken har økt så mye at jeg burde kanskje få meg 'ordentlig' betalingsterminal istedenfor å bruke izettle til det.

Prøvde et regnestykke og lurer om jeg ligger helt feil an, eller om det faktisk ikke er dyrt med izettle allikevel.

Antar 160ts omsetning med 360 betalinger i måneden utfra reelle tall.
----------------------------
izettle gebyr 1,73% = 2768 kr
(visa og mastercard. Ikke tatt hensyn til at dem trekker 2,75% hele måneden og gir cashback i slutten av måneden når dem ser månedsomsetning)
---------------------------
DNB. Priser tatt herfra: https://www.dnb.no/bedrift/priser/betalingsterminaler.html
La oss si 70% av omsetningen og betalinger er bank accept, 30% visa og mastercard.
Bankaccept: 250 betalinger x 0,22 kr = 55 kr
Kredittkort: 1,8% av 30% av omsetningen 110ts = 1980 kr.

Samlet 2033 kr PLUSS enten 634 kr (stasjonær terminal) eller 820 kr (mobil terminal) fast månedsavgift = komplett 2667 eller 2855 kr.

Ved bytte til terminal må jeg tjene inn 3090 kr engangsbeløp for fast terminal eller 1940 for mobil terminal.
-----------------------------
Blir det riktig? For da kan jeg egentlig likegodt beholde izettle en stund til.
Nå er antallet bankaccept/kredittkort-betalinger ren gjetting, fordi jeg ikke vet hvor mange av betalingene ellers ville være bankaccept, hadde jeg ikke hatt izettle.

PS. At jeg kom på det i det hele tatt skyldes en som mente at han bare betalte 600 kr inkl. alt, men etter at jeg leste meg gjennom nettet for tiden, så tror jeg egentlig ikke noe særlig på det lengre.

PPS. Hvis noen vet en rimeligere løsning, ja takk :)

Hilsen, Britta - litt forvirret.
 
Topp