Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Billigste selskapsform

Val1

Medlem
Lurer på hvilken selskapsform som er billigst å starte. Jeg har ett Ltd fra før, men tenker en billigere løsning for disse ekstra selskapene.
 

Val1

Medlem
Har prøvd å google, men finner ikke noen opprettingspris for DA. Noen som vet hva den ligger på og evt behandlingstid?
 
K

Kontoristen

Guest
Hvis det haster så er det lurt å sende med hastebehandling, da har du firmaattest et par tre dager etter at Brønnøysundregistrene har mottat dokumentene.
 
K

Kontoristen

Guest
Og hvordan er det med skjemaplikter osv, må man f.ex. ha revisor/regnskapsfører eller kan man ta regnskapet selv?

Man kan ta regnskapet selv, penger spart er penger tjent. Finner bla gode tips på Regnskapsguiden.com

Revisorplikt er avhengig av selskapsform og omsetning.
 
Sist redigert av en moderator:

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Uansett, dropp å tenke ANS. I slike selskaper hefter alle deltakere med 100% hver (altså hvis en kar forsvinner, kan du bli stående med hele regninga). I DA hefter du bare med din prosentandel av selskapet. Believe me, her snakker jeg av erfaring....
 
Uansett, dropp å tenke ANS. I slike selskaper hefter alle deltakere med 100% hver (altså hvis en kar forsvinner, kan du bli stående med hele regninga). I DA hefter du bare med din prosentandel av selskapet. Believe me, her snakker jeg av erfaring....

Hypotese (bestående av vill gjetning og spekulasjon): Kan det være at enkelte som registrerer firma og er usikker på hvilken selskapsform de skal velge, synes at ANS rett og slett høres proffere ut enn DA? Mannen i gata (les: kundene våre) har som regel ikke noe forhold til noen av disse to selskapsformene, begge er bare bokstavkombinasjoner i firmanavnet. Forskjellen er at ANS er bare en bokstav unna AS. Kan det være slik at når man registrerer ANS, gjør man det litt fordi man har i bakhodet at et par av kundene kommer til å tenke «DA, hva i alle dager er det for noe da, pleier ikke bedrifter å hete noe med AS? Oi, ANS, det begynner på A og slutter på S, så det er sikkert et slags aksjeselskap, man har jo noe som heter ASA også, og de driver iallefall med aksjer, så ANS er kanskje aksje-Norge-selskap eller noe sånt, det høres jo litt mer seriøst ut enn den der NÅR eller DA eller hva det nå het»?

Selvsagt er dette for dumt til å være sant. Jeg kan bare ikke egentlig skjønne hvilke andre grunner folk har for å registrere ANS.
 
Topp