Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Blogspot eller eget domene SEO-messig..?

pleb

Medlem
Selv har jeg i det siste opprettet mange rene "salgssider" via blogspot som jeg skriver ca 50 artikler på, legger mange linker til og setter opp relaterte annonser til. Viser seg at mange av disse faktisk gir en god del affiliate-inntekter, noe som overrasker meg litt.

Det er jo helt gratis.

Så jeg ser ikke helt hvorfor jeg nødvendigvis skal bruke xxx antall kroner i året på domene og hosting på rene salgssider når både konverteringen og trafikken er OK på blogspot-sidene mine.

Hva gjør dere? Og er det noen SEO-messig ulempe ved å ikke registrere domene på hver enkelt salgsside?:)
 

Hupsey

Medlem
Om du kun tenker SEO tror jeg faktisk det er best å bruke blogger.. Det er jo et subdomain på Googles eget domain..
 

Erlend

Medlem
Om du kun tenker SEO tror jeg faktisk det er best å bruke blogger.. Det er jo et subdomain på Googles eget domain..

Det har jo ingenting å si om det er et subdomene hos Blogspot. Gir ingen positiv effekt seo-messig å ha en nettside på blogspot.

Så lenge det gir penger i kassa for deg Pleb, så ser jeg ikke poenget med egne domener. Jeg foretrekker å ha domener registrert slik at jeg slipper .blogspot bak navnet på nettsiden.
 

Hupsey

Medlem
Vel, verken du eller jeg har sett googles alogaritme. Jeg bare antar at google vil favorisere sine egne tjenester, noe de aller fleste ville..
 

pleb

Medlem
Hmm.. ja. Jeg ser på de fordelene med å kjøre eget domene m/wordpress som:

1. Slipper å ha subdomene.
2. Kan velge mye friere ut i fra design og slike "plugins".

Så jeg kommer ikke til å legge ned de nettsidene jeg har gående nå, men kanskje heller kjøre litt økonomisk tankegang mtp valg av host fremover.. ;-)
 
Google favoriserer innhold. Om innholdet ligger på minfineblogg.blogspot.com eller minfineblogg.com har nok ikke så utrolig mye å si. Det er kun Google som vet dette 100% forsåvidt... ;)
 

Morph

Svart belte i snoking
I starten vil vel forskjellen være at postene dine blir kjappere indekserte med blogspot, men med lenkebygging skal ikke dette ha noe å si at large. Kan jeg se et eksempel på en av disse bloggene på PM? :)
 

testdriver

Ha det bra..
Aldri verden om Google favoriserer blogspot i SERPen. Det ville vært absurd.

Tidligere mente mange at G favoriserte Wordpress (både på eget domene og .com), men dette har selvsagt med at disse er søkemotoroptimalisert best mulig, med god intern linking. Det var nytt for mange da Wordpress kom. Nå er folk generelt flinkere til det.

Mange mener også at de favoriserer Wikipedia. Det er også feil. Wikipedia linkes til over en lav sko. Folk elsker å linke til Wikipedia. Ikke rart det ranker da.

Ja, men ved å pinge de samme tjenerne vil man kunne få indeksert andre ting like kjapt som blogspot, Morph. Det må bare settes opp.
 
Sist redigert:

metallian

Medlem
I starten vil vel forskjellen være at postene dine blir kjappere indekserte med blogspot, men med lenkebygging skal ikke dette ha noe å si at large. Kan jeg se et eksempel på en av disse bloggene på PM? :)

Godt mulig dette er årsaken til at jeg syns blogspot kommer litt bedre ut, vi snakker om små blogger for min del.

Jeg ser også gjerne en sånn blogg forøvrig,TS- send PM. Jeg har noen selv så kan vi sammenligne?
 

tdahlhaug

New Member
Googles integritet

Synes det er berettiget mistro til Google her, men det som er Googles eneste berettigelse som søkemotor er deres evne til å presentere relevante søketreff. Det er også dette all deres business er tuftet på. Jeg tror Googles integritet er urokkelig til det motsatte er bevist. Rett og slett fordi de er dønn avhengige av den!

Kanskje dette kan være et bevis? Høyere på Google
 
Sist redigert av en moderator:

Solheim

New Member
Seo

Selv har jeg i det siste opprettet mange rene "salgssider" via blogspot som jeg skriver ca 50 artikler på, legger mange linker til og setter opp relaterte annonser til. Viser seg at mange av disse faktisk gir en god del affiliate-inntekter, noe som overrasker meg litt.

Det er jo helt gratis.

Så jeg ser ikke helt hvorfor jeg nødvendigvis skal bruke xxx antall kroner i året på domene og hosting på rene salgssider når både konverteringen og trafikken er OK på blogspot-sidene mine.

Hva gjør dere? Og er det noen SEO-messig ulempe ved å ikke registrere domene på hver enkelt salgsside?:)

Etter mine tester på dette, så langt, nei.:)
 
Topp