Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bokføring av KVITTERING - hvilken dato? Penger trukket eller dato for kvittering

lisa_lize

New Member
Hei

Jeg har et spørsmål angående bokføring av utlegg for utgifter hvor penge trekkes automatisk med en gang. Jeg kjøper Google reklame, og betaler Conta faktura for å poste purringer for meg. Når jeg kjøper disse tjenestene får jeg ikke tilsendt en faktura, men pengene blir trukket automatisk, og jeg kan finne en kvittering som bilag til regnskapet mitt.

Likevel stemmer ikke datoen på disse kvitteringene for når pengene faktisk blir trukket fra bankkontoen min. (Det er et par dager forskjell)

Hva bruker jeg da som bilag? Bankkonto datoen med bankutskrift som bilag, eller datoen fra leverandøren med deres kvittering som bilag?

Eller skal jeg bokføre kvitteringen som en leverandørfaktura, og gjøre en ny bokføring med leverandørbetaling hvor bankutskrift er bilaget?

Jeg setter pris på om noen har tid til å hjelpe meg med dette :)
 

drlinux

Konsulent i PHP og Linux
Jeg bruker datoen beløpet er trukket i banken. Da blir det heller ingen problem ved bankavstemming. Forskjellige datoer er også ganske vanlig når du handler noe med kort , spesielt i helgen.

En faktura er noe annet, den bokfører du på fakturadatoen - og betaling på dagen det betales.
 
Topp