Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Browser cache

testdriver

Ha det bra..
Her har du for 8 uker:

<FilesMatch "\.(ico|jpg|jpeg|png|gif|js|css)$">
Header set Cache-Control "max-age=4838400, public"
</FilesMatch>

Skrives inn i .htaccess.
 

testdriver

Ha det bra..
Når det gjelder undersidene på mineoppskrifter, så tar det cirka 10 sekunder å bare laste javascriptene (hovedsaklig TD). Det er der det ligger. Det ble jo diskutert litt i en annen tråd. Du kan jo la brukere cache disse i, si, rundt 30 dager. Cookietiden på isales ligger vel normalt på rundt 1 mnd.
 
J

Jiberish

Guest
Men er det riktig vei å gå? Siden vil fortsatt oppleves som treig for nye besøkere.

Av det jeg kan se så er eksterne reklamenettverk den store tidstyven her. Responstiden hos meg er på 2 sekunder og eksterne bilder, JS, osv. står for godt over halvparten av tiden det tar å laste siden.

Du kan eventuellt la dine tre CSS-ark bli til et, vil nok spare bittelitt på det.
 

Tonny Kluften

Administrator
Aha, inn i htaccess ja. Takk.

Jeg har akkurat fjernet TD-javascriptene, bare glemt å tømme wp-cachen. Nå er de borte.

Skal bli spennende å se hvor mye Google bryr seg om at de fjernet og at lastetiden er forbedret. Det blir en god test på om Google ranker sider som laster fort høyere enn sider som laster sakte.
 
Sist redigert:

testdriver

Ha det bra..
Men er det riktig vei å gå? Siden vil fortsatt oppleves som treig for nye besøkere.[...]

Du kan eventuellt la dine tre CSS-ark bli til et, vil nok spare bittelitt på det.

Ja, men kun på første page load.

Enig, bra å slå sammen stylesheets.

- I tillegg kan komprimering med fordel aktiveres.
- Host linuslotta-bildet (banneren) selv for å slippe en DNS-lookup der.
- Og hvis du får lov, kan du cache eksterne js og hoste disse selv (husk å oppdatere cachen ofte). Dette sparer også DNS-lookups.
- Litt å hente på å optimalisere bilder også.
 
J

Jiberish

Guest
Ja, det vil kun være første pageload, men det er også den viktigste (mener jeg). Min terskel for å lukke ned treige sider er laaaav, og det gjelder nok flere.
 

Tonny Kluften

Administrator
Min terskel er også lav når det gjelder å lukke sider som laster sakte, derfor må jeg gjøre noe med denne siden.

Kan legge til at den har 10-15000 page loads pr. dag og ligger på Hostgator shared :D

Jeg har fjernet mine TD-js linker i footer, hobvedsaklig ga loadingen. Sider som laster og laster gir kjapp avgang for min del.

Ja, saken har to sider, TD-linkene gir en del tusen kr/mnd. Da vil ikke noen få flere besøkende veie opp for inntektstapet. Så jeg må se an hvordan Google behandler siden før jeg bestemmer om linkene skal inn igjen.
 
J

Jiberish

Guest
Hvordan opplever du å ha sider med hovedsaklig Norske besøkende på en Amerikansk server? Det vil vel også påvirke loadingen, selv om det mest sannsynlig er snakk om veldig lite.
 

metallian

Medlem
Min terskel er også lav når det gjelder å lukke sider som laster sakte, derfor må jeg gjøre noe med denne siden.
Kan legge til at den har 10-15000 page loads pr. dag og ligger på Hostgator shared :D
Ja, saken har to sider, TD-linkene gir en del tusen kr/mnd. Da vil ikke noen få flere besøkende veie opp for inntektstapet. Så jeg må se an hvordan Google behandler siden før jeg bestemmer om linkene skal inn igjen.

Noen uker med TD-tekstlinker på sider har gitt hundretusenvis av visninger og få salhg hos meg- noen annonsører fjerner jeg helt, de som har gitt litt resultater flettes inn på andre sett enn i footer. Men noen kroner taper jeg nok, og jo mer trafikk jo mer tap selvsagt.
 

Tonny Kluften

Administrator
Hvordan opplever du å ha sider med hovedsaklig Norske besøkende på en Amerikansk server? Det vil vel også påvirke loadingen, selv om det mest sannsynlig er snakk om veldig lite.

Det er nok ikke at det hostes i USA som gjør at sidene laster litt sakte. det er nok mer antall plugins og slikt, kjører ca. 20 plugins. Jeg er imponert over det Hostgator leverer her, hostingen koster bare 50 kr/mnd!!! :eek: Jeg vet jo at de er bra, men hadde egentlig ikke trodd at de ville tillate en så stor side på en Baby plan.
 
J

Jiberish

Guest
Det er neppe det som er problemet nei. Bare tenkte om du generellt opplever noen negative sider i forhold til servere i Norge.
 
Topp