Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bruker Posten/Bring skilpadder til å frakte sine servicepakker?

Santo

Active Member
Er det flere enn meg som er frustrert over tilbudet Servicepakke fra Posten/Bring?

Jeg har selv en servicepakkeavtale med Posten/Bring og sender noen få pakker i året, men dette innlegget handler mer om å sitte på den andre siden av bordet. Altså når man handler på nettet og venter på en pakke.

En pakke som skulle transporteres 73 km sentralt på Østlandet tok 4 dager med Postens/Brings Servicepakke. Jeg tok deretter kontakt med deres reklamasjonsavdeling og fikk ett arrogant svar tilbake om at de anså tiden det tok som helt normalt...

Jeg har helt motsatt erfaringer med PostNord (tidligere MyPack), der virker det virkelig som det går unna i svingene.

En pakke som skulle tilsvarende strekning ble sendt i går ettermiddag (søndag) og jeg fikk akkurat en tekstmelding tikkende inn på telefonen min om at den var klar til å hentes på min nærbutikk.
 
Jeg fikk en pakke i forrige uke fra sverige (ble levert av på døra av BRING) tok ca. 24 timer fra bestilling til levering, sendte en pakke samme dagen med bring fra Kristiansand til Lillesand (1 time med bil) og det tok 2 arbeidsdager fra innlevering til uthenting var mulig..
Vil også nevne at å få pakka fra sverige koster det 99,- å sende til lillesand koster 118,-

Det skal merkes at min leverandør i sverige bruker UPS/bring, men pakkene er innom like mange sentraler bare de svenske er raskere.
Veldig ofte kommer pakkene mine til feil postkontor 6 kilometer unna mitt lokale postkontor, da tar det 3-4 dager å få sendt den til riktig kontor. (Ja det høres villt ut, men ring ica vågsbygd å spør!)
 

Travellingman

Nettgrunder
Handler litt på nett i ny og ne og ofte så er det noen som har opp til flere leverings-alternativer. Også lagt merke til att PostNord har vært kjappe og leverer på den nærmeste Kiwi.
Posten Norge irriterer meg fordi de legger ned det gode gamle postkontoret på Økern som jeg har soknet til. I lang tid før så har de overført kunder som skal hente pakker til en post i butikk som ligger 2 km gange i fra min adresse. Enda det ligger et nærmere alternativ 1,5 km gange unna.

Det jeg liker best er hentebuene som noen store nettbutikker har i Oslo og omegn, i tillegg til hent i butikk alternativene.
 

Tonny Kluften

Administrator
Problemet er ikke at de bruker skilpadder, men at det er for mye trafikklys. Skilpaddene klarer simpelthen ikke å kjøre før det er rødt lys igjen.

bring-skillpadde.jpg
 
Sist redigert:

Rismoen

Medlem
Skilpadder er en orden av krypdyr. Det finnes over 270 arter på verdensbasis. Nøyaktig hvor skilpaddene hører hjemme i de landlevende virveldyrenes stamtre er usikkert. Skilpaddene blir vekselvis satt sammen med de øvrige nålevende krypdyrene i sauropsider og som søstergruppa til alle andre nålevende amnioter.
 

ptomter

Medlem
Servicepakke kan være så mangt. Selv fra Oslo til Bergen har jeg merket alt fra 1 dag til 1 uke. Fått bare forklart fra Bring da, at hvis en trailer er full over fjellet blir den ikke med før neste trailer. Samme er også mellom sentralene på østlandet. De setter ikke opp flere biler men tar det da heller med på neste dag.
 

BeingTrendy.no

New Member
Handler litt på nett i ny og ne og ofte så er det noen som har opp til flere leverings-alternativer. Også lagt merke til att PostNord har vært kjappe og leverer på den nærmeste Kiwi.
Posten Norge irriterer meg fordi de legger ned det gode gamle postkontoret på Økern som jeg har soknet til. I lang tid før så har de overført kunder som skal hente pakker til en post i butikk som ligger 2 km gange i fra min adresse. Enda det ligger et nærmere alternativ 1,5 km gange unna.

Det jeg liker best er hentebuene som noen store nettbutikker har i Oslo og omegn, i tillegg til hent i butikk alternativene.

De har lagt ned det gode gamle postkontoret på Stovner senter også :-( De som bor på Stovner har fortsatt mulighet til å hente pakker fra RIMI Stovner, men de som bor på Vestli må helt til Rommen for å hente pakker og det er helt absurd. Kan skjønne at Rimi Stovner ikke kan takle så mye arbeid siden Stovner er ganske tettbygd, men hvorfor legge ned postkontoret fra Stovner da?

Sendte en lang epost til Posten og fikk dette som svar:

"Vi viser til henvendelsen der du gir uttrykk for dine synspunkter når det gjelder beliggenheten for ditt nye hentekontor, Post i Butikk Rema 1000 Rommen.

Det er beklagelig at du ikke er fornøyd med valget vi har tatt her.

På grunn av at Stovner er stort område ble Stovner postkontor fordelt på to Post i Butikk da det ble lagt ned 8.september 2014:
Stovner Post i Butikk, Rimi Stovner med postnummer 0981, 0982, 0983, 0985 og 0986 og
Rommen Post i Butikk, Rema 1000 Nedre Rommen med postnummer 0968, 0969, 0984, 0987 og 0988.

Det er en omfattende prosess når vi tildeler kontrakter til butikker som skal håndtere post på vegne av oss. Posten må som andre offentlige virksomheter gjennomføre en anbudsrunde når vi skal kjøpe tjenester. Det er strenge regler som gjelder slik at konkurransen blir så objektiv som mulig.

Posten ser videre på kapasiteten når vi tildeler Post i Butikk. Den må harmonere med det antall husholdninger/bedrifter som skal betjenes ved avdelingen.

Postnummer inndelingen en utfordring i Oslo, men et sted må grensene for inndelingen gå.
De kundene som bor i yttergrensene her vil få en lengre vei, og det må vi bare beklage. "
 

Tonny Kluften

Administrator
Posten la ned kontoret sitt her i Horten også. Min post i butikk ble da ca 3 km unna. Vi har post i butikk 1 km unna også, men jeg soknet visstnok ikke til den...
Så ble det mange protester i nabolaget her og posten foretok i vår en folkeavstemming i Horten der vi kunne stemme på om vi ville skifte postnummer og sokne til den nærmeste post i butikk. Og sånn ble det, nytt postnummer fra oktober.
 

BeingTrendy.no

New Member
Posten la ned kontoret sitt her i Horten også. Min post i butikk ble da ca 3 km unna. Vi har post i butikk 1 km unna også, men jeg soknet visstnok ikke til den...
Så ble det mange protester i nabolaget her og posten foretok i vår en folkeavstemming i Horten der vi kunne stemme på om vi ville skifte postnummer og sokne til den nærmeste post i butikk. Og sånn ble det, nytt postnummer fra oktober.
Herlig :-D Vårt nabolaget er ganske lat. Det ble snakk om det og så bare ' ja, vi skal snakke med Posten'. Har ikke skjedd noe mer enn det. Men det er litt dumt at alle postkontorer forsvinner og Post i butikk tar over.
 
Topp