Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Business idè søker partner

hallgeirg

Medlem
Jeg går og sysler med en idè om en nettbutikk for bruktklær.

Men FINE bruktklær. Jeg har tilgang på ganske mange fine og gode merkeklær fra en lovlig kilde. Men jeg er ikke god med oppsett av nettbutikk ol.

Så forslaget er som følger:

Jeg søker en partner for:
- hjelp til oppsett og drift av en webløsning for salg av brukte merkeklær.

Jeg skaffer:
- domene og samarbeidskontrakter samt jeg har litt midler til startkostnader
- veldig fint brukte merkeklær til veldig fine priser

Send PM om du er interessert.
 

hallgeirg

Medlem
ja. Hvis jeg gjør dette vil jeg at vi sitter med 33/33/33.

Siste 33% er han som kan skaffe klærne.
 
Sist redigert:

hallgeirg

Medlem
Det er alt forskjellig.

Fra Burberry frakker i ull, til Armani t-skjorter.

Jeg sjekker også opp mulighetene for å få tak i vesker og sko.
 

Ole Avranden

utvandret
Spennende idé. Kjøp og salg av brukte klær er blitt en sterk internasjonal trend som nok kommer til Norge også (dvs i langt større utstrekning enn nå).
 

hallgeirg

Medlem
Jeg har fått en del forespørsler som ber om en engangssum.

Det er ikke interessant, da jeg ønsker et partnerskap med noen som har teft for business.
 

Bjrl

Medlem
Jeg syns idéen er catchy ved første øyekast. Men når det gjelder brukte klær er de vel i noen grad mer individualiserte enn nye klær, er de ikke?

Altså at man i såfall må ha bilde av hvert enkelt klesplagg og beskrivelse av hvert plagg, eller...? I såfall ser jeg for meg en helsikes mye jobb.

Ellers er oppsett av nettbutikk, markedsføring, drift o.l. overkommelig hvis det er mulig å unngå individualisering av hvert enkelt produkt som skal selges.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Vil bare gi et tips om dette med eierskap da jeg formoder at det her er snakk om å stifte et selskap som da må forholde seg til aksje- og selskapsloven. Det er et begrep som heter "negativ kontroll" i selskaper, som da i praksis går ut på at den som har negativ kontroll kan blokkere store avgjørelser. For å ha negativ kontroll må man ha over 33% eierandel, noe som gjør den tredelingen du skisserer litt upraktisk siden du jo selv faktisk ikke vil ha kontroll på selskapet.

Tenk deg at du og dine to andre partnere eier 10 aksjer hver. Da kan de andre to bestemme seg for å øke andelen aksjer i selskapet med 1000 gjennom å hente inn nye eiere. Da vil du plutselig ikke eie 10 av 30 aksjer men 10 av 1030 aksjer, og vil i praksis ha mistet selskapet du eier en del av.

Ergo: vær litt obs på dette med eierandel, og still dere i en situasjon som er praktisk for alle parter.
 
Topp