Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Byliv.no mye bedre enn bylivet.no med tanke på søkeord?

muffins

Medlem
La oss si jeg satser på å komme meg høyt opp på søkeordet "byliv" i google. Byliv.no er opptatt, så jeg registrerer bylivet.no

Byliv.no er allerede en side med innhold, men er lite seo-optimalisert generelt.

Så spørsmålet blir da: Har byliv.no en stor fordel i forhold til bylivet.no for søkeordet byliv?
 

clinton4

Medlem
Hei,

Vil bare nevnet at det er jeg som eier byliv.no og at siden pr i dag er parkert i påvente av at jeg skal komme i gang med prosjektet. Hvordan det er med rangering i søkemotorene vs de to domenene og søkeordet "byliv" vet jeg lite om, men Google er jo flink med synonymer. Hvis det er av interesse for deg, kan jeg se for meg et sammarbeid på domenet byliv.no. Ta kontakt med meg på PM hvis så er tilfellet :)
 

muffins

Medlem
Dette var forvirrende og lukter muffins, hva er egentlig domenet du er ute etter samarbeid på?

Som jeg skrev, så er jeg ikke ute etter noe samarbeid. Det at jeg valgte byliv.no var bare helt tilfeldig.

Her er noen andre eksempler:

sjokolade.no / sjokoladen.no
gris.no / grisen.no
trafikk.no / trafikken.no

Det jeg lurte på var om Google legger veldig vekt på at domenenavnet er akkurat likt søkeordet jeg velger å satse på, eller om de er litt "runde" i kantene på forskjellige endinger på søkeordet: f.eks trafikken.no

Google legger jo veldig vekt på om man har med søkeordet i domenenavnet, det er jo sikkert. Men noen som vet litt mer om hvordan det er med akkurat det her? :)
 
Topp