Kjapp og trygg hosting for Wordpress

CMS for norsk nettbutikk

Ctech

Medlem
Hei,

jeg har testet ut Magento noen dager. Var ca halveis med å konverte designet til denne plattformenm, før jeg begynte å merke hvor tregt det er.

Er derfor på utkikk etter en annen CMS nettbutikk, som kan brukes for en norsk nettbutikk, og som kan modifiseres slik at man får designet slik som passer en selv.

For de om har Magento, så er Backend veldig bra (dog veldig treg). Som gir oversikt over hvilke produkter som er sett mest på, solgt mest, hvor mye det er solgt for hver time, hver dag, top selgende produkter, topp selgende kunder, etc. etc.

Så summert opp en veldig bra backend analytical bit, i tillegg så er det byggd inn rapport system for inntjening, og varetelling etc.

Er innteresert i alt dette, men plattformen må være mye raskere.. Sidene må kunne åpnes innen 1-3 sekunder.


Noen som har en side bygget på en platform så jeg kan se, evt vet om noen Open Source CMS som kan anbefales?

Takk,

Liker dette forumet veldig gått, joina selv bare noen dager siden.

:)
 

picxx

Well-Known Member
Du kan teste ut både oscommerce og zencart, som begge har norske supportforum.
I tillegg har jo joomla virtuemart som kan installeres i cms'et.
 

affi

Medlem
Jeg vil som nevnt i en annen Magento-tråd her inne STERKT fraråde både OsCommerce og ZenCart kontra Magento. Har brukt både OsC og ZC i flere år på en rekke nettbutikker og selv om systemet fungerer og har bra hastighet er det fullt av alvorlige svakheter i forhold til hva som kreves i 2008. Oppdateringene kommer også svært sjelden og den sentrale styringen av prosjektene er helt elendig.

Magento drives av Varien - et relativt stort og dønn seriøst selskap - og gjør at man kan være trykk på at produktet utvikles hele tiden.

Når det gjelder hastigheten på Magento så er det noe Varien jobber med og ytelsen har økt med rundt 40% bare på de siste to releasene (siste 2-3 måneder). De kommer også ut med ny versjon (1.1) i løpet av de neste ukene, da med forhåpentligvis enda bedre ytelse.

Når det gjelder CMS-delen så er den EKSTREMT bra i Magento, med bøtter av funksjonalitet. Her ser du en CMS-side på en av våre butikker (ikke lansert enda):
Spesialtrykk

I tillegg kan du ha såkalte Static blocks i de kategoriene du ønsker, dvs HTML-kode av helt eget ønske over en aktuell produkt-kategori (alla det komplett.no har på mange av sine kategorier). Static blocks kan sammenlignes med "Featured products".
 

Ctech

Medlem
Jeg har jobbet med Magento bare 2 dager. Og jeg er veldig bra... veldig bra..

Selv med sine tregheter, håper jeg de kan fikse det over sommeren. :)
 
Topp