Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dårlig utvalg norske templates..?

B_J

Medlem
Jeg registrerer at utvalget av norske templates ikke akkurat er overveldende. Så da lurer jeg på om man (med begrenset kunnskap) kan gjøre endringer på temaene slik at bloggen ser "helnorsk" ut. Tenker på slik som å endre "latest comments" til "siste kommentarer" osv.

Edit: Beklager, denne posten skulle ligget under Wordpress. Admin vil kanskje flytte den?
 

Travellingman

Nettgrunder
Når du kommer litt inn i WordPress themes så er det ikke så vanskelig å oversette :) Det beste er om themet inneholder .po og .mo filer da kan du oversette de med programmet Poedit.
Søk litt på big G om dette og du finner sikkert mye info :)
 

B_J

Medlem
Har browset store G etter info om ferdig oversatte og muligheter for å overstte. Så vidt lest litt om Poedit, men ikke gått grundig til verks enda. Mitt utgangspunkt er at jeg er helt blank på redigering av filer, og hva forskjellige koder osv betyr. Det var i det hele tatt hodebry å bare endre wp-config og laste opp med ftp :) Det er på det nivået.

Hvordan finner jeg ut om temaet inneholder .po eller .mo filer?
 

Hupsey

Medlem
De ligger som regel i en mappe som heter languages i themet..Ellers stårdet ofte translation ready i beskrivelsen på themet.
 

B_J

Medlem
Aha.. Så jeg kan se om det er klart for oversetting før jeg kjøper det...?

Ser at det er en mappe som heter pomo i det jeg lastet ned fra wp.org og to filer der heter po og mo.. det er disse som skal redigeres for å oversette? (Ikke at jeg vil oversette disse to standard temaene) Og det er da Poedit kommer inn?
 

Bjørn

Domenespekulant
Er ganske lett å oversette de fleste templater via admin, og noen kommer også med såkalt "language support". Har oversatt flere templater selv.
 
Topp