Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Datterselskap overføring

Popuz

New Member
Hei igjen,

Har et spørsmål angående overføre penger fra et datterselskap til et annet datterselskap/holding selskap.

La oss si eg er eier i alle 3 selskapa, og vil overføre noen penger fra Datter 1 til Datter 2. Kan eg bare overføre disse penger problemfritt, eller må eg betale skatt (før overføring)/ låne penger fra datter 1 til datter 2/ administrasjon gebyr/tjeneste som eg tar fra Datter 1 og føre inn som inntekt i Datter 2.

Takk
 

Stoppet

Banned
Hva gjelder overføringen? Lån, salg eller tenker du på noe annet?
 

Popuz

New Member
Tenker på visst det ene selskapet trenger mer kapital, hvor lett kan eg overføre penger fra Datter 1 til Datter 2. Kapitalen som datter 2 får vil brukt til investeringer og utgifter.
 

Popuz

New Member
Takk, Spirke det var det eg mente.

Så visst eg tolker det riktig så vil det ikke ver noe problem med å sende konsernbidrag fra et datter selskap til et aent. Eneste som er forskjellen er vell at datter 1 trenger ikke å betale skatt mens datter 2 som får konsernbidrag må betale skatt av det, right?
 

Popuz

New Member
Hvordan eg tenker då:

Har et Morselskap, så eier datter selskapa. Så har eg to datterselskap, det ene holder på med kjøp av eiendom og det andre holder på med restaurant. Siden eg har en veldig lav eiendom portfolio i det ene selskapet, tenkte eg å bruke 100% av fortjenesten fra restaurant selskapet. Vil dette bli fult mulig og overfør kapital mellom dem, eller må eg betalte selskap skatt før eg kan sende over kapitalen? Eller ta administrasjon-utgifter fra restaurant AS te eiendom AS, hadde det våre bedre?
 
Topp