Kjapp og trygg hosting for Wordpress

dedicated server, hjelp

Hydrogen

Medlem
Heisann !

Jeg kjøpte meg en dedicated server på 2TB lagring plass (Skal bare ha en nettside på den)

Jeg har et par spørsmål, da jeg har bare brukt shared hosting tidligere !

Jeg har nå laget meg en account for domain navnet mitt i WHM cpanelet (Alt funkert fint)
Men er det riktig måte og gjøre det på? Aldri vært borti sånt system før hehe.

Også har jeg et spørsmål til, jeg vet jeg trenger mer lagring plass veldig snart ! Hvordan funkert det da?
Bare og kjøpe en til dedicated server til, og så multiply den til den gamle serveren som jeg kjører på nå? Eller hvordan funkert det? Håper noen kan hjelpe meg her :)

For det jeg ikke skjønner da er hvordan disse store nettsidene utvider lagring plassen sin på et domene navn, for eksempel youtube, osv !
 

zapotek

Medlem
For det jeg ikke skjønner da er hvordan disse store nettsidene utvider lagring plassen sin på et domene navn, for eksempel youtube, osv !

Facebook.com alene kjører på over 60 000 servere.....

Hva trenger du så kolossalt mye lagringsplass til? Tipper som Torstein at du blander sammen trafikk og lagringsplass.
 

Hydrogen

Medlem
Facebook.com alene kjører på over 60 000 servere.....

Hva trenger du så kolossalt mye lagringsplass til? Tipper som Torstein at du blander sammen trafikk og lagringsplass.

Hehe dere leser riktig, jeg må utvide snart med mer disk plass.

(Streaming og filer)

Så da trenger jeg fler servere, jeg vet liksom ikke hvordan jeg skal koble dette sammen!
Tenkte og kjøpe en server til med en litt større lagring på 12x 2000 GB så det holder en stund.

Også om det er mulig og linke til alle serverne mine opp mot det cpanelet jeg har nå? Slippe og logge inn her og der?

Takker for svar, jeg vil lære mest mulig om det her :)
 

Hydrogen

Medlem
Noe sånt som det der har jeg rett og slett aldri gjort før :)

Hett tips: Ta kontakt med host1.no, og hør om de kan ordne hele greia for deg :)

Skjønner, Hehe :)

men da får jeg kontakte hosting selskapet og få en oppskrift på det her!

Uansett takk :) ha en fortsatt fin kveld !
 

SolidHost

Medlem
Kort fortalt: Nei, du kan ikke linke flere server sammen opp mot cPanel/WHM. Enkleste for deg, om du trenger mer langring er vel bare å høre om det er plass å pakke mer disker og/eller større disker inn i den nåværende serveren og løse problemet på denne måten. Dersom dette ikke er mulig, så må det settes opp flere servere og det finnes flere måter å gjøre dette på, men her må man jo ta høyde for hvilket behov du har. Her blir det evt snakk om å måtte sette opp enten en load balancer som fordeler trafikk til de serverene du har eller en eller annen form for proxy-server som kan ta seg av fordelingen av trafikk.
 
Topp