Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dedikert server i utlandet - stor forskjell i performance?

muffins

Medlem
Driver og ser meg rundt etter en managed dedicated server, da jeg har sett meg lei av Webhuset som titt og ofte har problemer med nedetid og treghet. Gjør heller ikke saken noe bedre når deres halvspydige support skal ha masse betalt kun for å hjelpe til med den minste lille justering på server.

Så: Jeg tenker en managed server i utlandet et sted, men er litt usikker på hvor mye dette vil ha å si for performance/ping. Er det noen som har erfaring her? Nettsidene det er snakk om har besøkende hovedsakelig fra Norge, så det er viktig at det går raskt for disse brukerne.

Noen som evt har noen leverandører å anbefale?
 

Eggan

medlem
Om du kjører fra for eksempel Nederland skal det ikke være store forskjellen. Men ta en prat med host1.no og hør om de har et produkt som dekker dine behov. Kun gode ting å si om de!
Om du skulle bestemme deg for å kjøre fra utlandet kan du for eksempel laste statiske filer via cdn77.com, disse har en mengde med servere plassert rundt omkring i verden, blant annet i Oslo.
 

Host1

Medlem
Du vil få noe redusert responstid fra norske besøkende i forhold til om serveren skulle stå i Norge, hvor mye avhenger av hvilket land/hvilken leverandør du bruker.

Ønsker du et tilbud på en server plassert i Oslo kan du sende meg en PM eller maile salg så skal du få et godt tilbud. :)
 
Topp