Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Design og brukervennlighet

selbekk

Medlem
Hei :)

Flott side. Her er mine plusser og minuser:

Pluss:
- Elsker overgangen mellom "Bli kunde" og "siste nytt" på forsiden.
- Digger fargevalget generelt.
- Logisk sidestruktur - ingenting som "mangler".
- Med andre ord, veldig brukervennlig.

Minus:
- Laster litt sent (edit: VELDIG sent). Optimalisér bildene dine, så er du langt på vei. Og finn en ny server.
- Forsiden: 01 og 02 er veldig lite tydelige. Legg til en svak hvitfarge på innsiden så blir de litt mer synlige, mens de fortsatt er "understated" slik det ser ut som dere prøvde på.
- Ikonene på forsiden for "registreringsskjema" og "ring oss" burde være til venstre for all tekst, eller ikke der i det hele tatt.
- Ingen fan av serif-fonter i brødteksten. Slike fonter er for det meste tenkt for trykk, og jeg synes en sans-serif font hadde gjort seg mye bedre - spesielt med hensyn på logoen.
- Litt svak rollover effekt på navigasjonen. Hva med å legge til en skygge under tab-en?
- Footeren er større enn siden (i alle fall på min skjerm)..
- Ikke bruk stock photos som ser ut som stock photos (som på "inkassoprodukter" siden deres). Det ser så... generisk ut.
- Rollover-effekten på "print - mail - pdf"-knappen ser buggy og egentlig u-pen ut. Legg til en border, litt border radius, og kanskje en skygge under, så ser det hele mye bedre ut.
- Sider som "Rådgivning" siden deres ser så utrolig standard og kjedelig ut. Ikke bare er det veldig lite informasjon om rådgivningstjenestene deres, men bildet ser malplassert ut, rammen er altfor tykk og det er NULL særpreg.
- I tillegg til dette, synes jeg at overgangen fra den lyseblå headeren til den hvite boksen innholdet ligger i er altfor sublim og noe irriterende. Prøv med en bitteliten svak skygge også her, uten at det blir tacky.
- Ikke vær redd for å bruke litt store overskrifter.
- Alle "Om oss" sider med respekt for seg selv har et bilde av folk som jobber i det firmaet.
- Kontakt-siden deres burde ha kart, og ikke bare store "Google Maps" logoer.


Ja jeg er en pirk. Men her har du noen forslag til hva du kan fortsette å forbedre, om du så ønsker. Ingen dårlig side i det hele tatt, og hadde jeg vært en vanlig bruker hadde jeg tenkt "over gjennomsnittet" når jeg så denne siden.
 
Takk for bra tilbakemelding

Hei selbekk,

Takker for meget bra og konstruktiv tilbakemelding.

Vi er nok ganske like her du og jeg. Har selv bemerket meg en del av det du ga tilbakemelding på. Men i en deadlinepreget verden er det ikke alltid man rekker alt, før den skal publiseres : )

Skal ta en gjennomgang av punktene og se på mulige endringer av design elementene.

Er helt enig med deg når det gjelder de stock bildene. Desverre så er det ikke alle bransjer hvor man ønsker å vise bilder av ansatte (spesielt inkassobransjen), men skal se om jeg finner noen litt mer spesielle bilder = )

Det jeg stusset litt på var tilbakemeldingen på hastigheten. Er det noe jeg har stor fokus på så er det akkurat dette. Jeg er enig i at den ikke er helt ferdigoptimalisert enda, skal bla. fikse css-sprites, kombinere script og css filer, samt sette paralell nedlasting av ressurser. Men må inrømme at jeg ble litt overrasket over at du syntes den lastet veldig tregt.

Igjen vil jeg takke bra tilbakemelding. Ingenting i veien for å være "pirkete" ; )
 

selbekk

Medlem
Hei igjen,

hyggelig at innsatsen blir satt pris på. Jeg forstår deadline press, men det er jo ingenting i veien med å pirke litt på designet i lanseringsfasen ;-) Nettsiden laster faktisk veldig sakte. Nå sitter jeg i USA da, men det burde i utgangspunktet ikke ha så mye å si. Det som faktisk tar tid å laste ned er disse stock-bildene. De er riktig størrelse og alt slik, så det er litt merkelig må jeg si. Prøv å lagre disse bildene på en annen server, det fungerer veldig godt, iom. at nettleseren kan koble seg til flere servere samtidig, men kun laste ned x antall ting fra en server av gangen. =)

Jeg skjønner hva du mener med at inkassofolket vil være mer anonyme enn andre, men å ha med et par bilder av styremedlemmer og higher-ups kan være en god idé å i alle fall foreslå (på kontaktsiden).
 
Hastigheten

Hei igjen,

Skal få komprimert alle bidlene, samt fikse paralell nedlesting fra andre servere.
Tror det skal være tilstrekkelig å laste ned fra samme server, men med annet root-domene som linker til denne serveren.

Googles Page Speed er fin å ha når man skal optimalisere hastigheten på sider = )

Har et prosjekt hvor jeg har hatt ekstremt fokus på hastighet - nettsiden er Slimstart.no.
Merk: Dette er bare et prosjekt jeg har for moro skyld ; )
 

Hupsey

Medlem
Ser ut til at det har blitt gjort noen forbedringer siden de første komentarene, for det virker som side laster raskt nå..
Designet meget fint etter min mening, liker spesielt godt fargevalg og logo..
 

pleb

Medlem
Rosenborg-logoen nederst på siden er i utgangspunktet stygg, men veldig mye styggere når den ikke går "i ett" med både bakgrunn og de andre logoene. Burde vel være mulig feks å fjerne hvit bakgrunn, svart "kant" nederst o.l. på den?

Småpirk, men. :)

Ellers en veldig fin side - må si det. Brukervennlig og god.
 
Tilfeldigvis vålerenga supporter eller? :p

Heisann pleb,

Er nok enig i at den ikke er perfekt sånn som den er nå, men det var litt morsomt at du bemerket deg akkurat den. Er vell ikke Vålerenga supporter vell? :p

Uansett, takk for tilbakemelding. Skal se om jeg får gjort noen endringer, uten at det krenker logoen til Norges beste fotballag ; )
 
Topp