Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Det store utland?

Zerios

New Member
Jeg er helt fersk i gamet, men sitter på en del ideer om nyttig info for utvalgte segmenter i ulike land.

Hvis jeg har info som er nyttig for både engelsk-, tysk-, fransk- og spansktalende. Er det ikke bare å kjøre på alle språk da? Jeg har studert sammen med folk som snakker de respektive språkene. Jeg er dermed sikker på at de kan finne noen som kan oversette alle sakene/blogginnleggene til det gjeldende språk. Hvor vanskelig er det å selge annonser eller bruke affiliate-metoden for oss nordmenn opp mot utlandet?

Og hva med indisk, kinesisk eller russisk? Billige oversetter finnes helt sikkert å få leid dere borte..

Hvis det er mulig så ønsker jeg ikke å begrense meg kun til det norske markedet med maxpotensiale på plussminus 4mill når det finnes mange milliarder med nett ute i verden..

Fortell meg hvorfor dette er på trynet :D
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Nå har vi jo ingen ideer om hva du har tenkt å gjøre, men om du har pengene og kontaktene til å prøve deg på et annet språk og du har gjort nødvendig research før du starter opp er det vel bare å kjøre på!
 

picxx

Well-Known Member
Hvis jeg har info som er nyttig for både engelsk-, tysk-, fransk- og spansktalende. Er det ikke bare å kjøre på alle språk da?

Jo, det er vel ikke noe som hindrer deg i å gjøre det :)

Hvor vanskelig er det å selge annonser eller bruke affiliate-metoden for oss nordmenn opp mot utlandet?

Mange tilbyr å betale via paypal og en del sender sjekk. Selv modellen er den samme, uavhengig om du er nordmann som skriver på engelsk. De fleste internationale aff. program er jo da på engeslk, men det finnes helt sikkert også affiliate program som godtar flere språk enn engelsk, selv om du er norsk.

Og hva med indisk, kinesisk eller russisk? Billige oversetter finnes helt sikkert å få leid dere borte..

Indisk trafikk begynner det vel å bli bittelitt bedre kvalitet på, men russisk og kinesisk ville jeg holdt meg langt unna. Om du skal satse på affiliate modellen fordrer det at brukerne har et kredittkort.

Velkommen til webforumet :)
Lykke til )
 
Topp