Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dine top 5 DO og top 5 DONT ifbm SEO?

quicktech

Medlem
Jeg opplever søkemotoroptimalisering som en jungel av tekniske regler, innholdsstyring, spesifike triks for hver enkelt motor og samtidig hører man stadig om ting man aldri må finne på om man ønsker seg høyere opp på søkemotorene.

Så da tenker jeg å dra igang en liten diskusjon for å se om det går an å komme frem til noen absolutte regler for hva man MÅ gjøre når man optimaliserer et nettsted og hva man ALDRI må finne på.

Hva er dine top 5 DO's og dine top 5 DO NOT regler når du optimaliserer et nettsted? Hva er det første du går løs på?
 

Geir E.

Medlem
Dont's finner du på Google Webmaster Guidelines
Do's finner du på Google SEO guide

Her har du en liste over hva de mest annerkjente SEOene mener er de viktigste faktorene:

SEOmoz | Google Search Engine Ranking Factors (er en ny liste på gang vet jeg, aner ikke når den kommer)

Mine DO's:

Keep it simple
Bygg opp siden riktig (title tags, meta beskrivelser, h1, indekserbar tekst, intern linking)
Jobb med linkbygging & link bait

Dont's: Ikke bli tatt. Neida ;) bare du følger Google's retningslinjer er du rimelig safe.
 

Gaasehud

Medlem
Det er når man lenker flere sider sammen, f.eks. 3 stykker. Bilsiden linker til Matsiden, Matsiden til Sykkelsiden, Sykkelsiden til Bilsiden. Så er det ikke så åpenbart for Google at man driver med lenkebytte. :)

Håper du skjønte det geniale eksempelet mitt :rolleyes:
 
Topp