Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Diskusjon om Dcvhost / dcvhost.no

picxx

Well-Known Member
En ganske god pekepinn er at man får det man betaler for.
dcvhost er vel en som reseller hosting, og har således null kontroll over de serverne man selger, om jeg ikke tar helt feil.
Tror eieren av denne hostingen er aktiv på NWF.
 

KrooniX

Medlem
Hei!

Jeg kan anbefale DcvHost. Supporten kan avogtil ta litt tid (noen dager), men når du får svar hjelper han deg med det du trenger hjelp til. Grunnen til treg respons er at det er en person som driver dette. Jeg har også måtte hatt litt spessiele instillinger, da har han fikset det slik at det funker for meg.
Når det gjelder kontrollpanelet, så elsker jeg dette. Eneste er at det er litt for enklet på noen områder. Men det er tydeligvis fortsatt under utvikling, for det blir bare mer og mer avansert uten at det blir vanskeligere å bruke.

Kan anbefale..

Christian
 

picxx

Well-Known Member
Altså det er jo en person som står får hele hosten.

Altså, det er ikke mitt problem.
Om han ikke greier å yte kundeservice via sitt firma får han gjøre som andre firma og ansette medarbeidere.

Å drifte en liten resellerhost på hobbybasis med kunder som ikke krever annet enn at de vet de har en host og muligens et domenenavn er så sin sak, og om både kunde og selger er inneforstått med dette er det jo en grei sak.

Men å si at det er en bra host er å trekke det litt vel langt.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg personlig ville aldri i verden brukt DCVHost, enkelt og greit fordi det er en person som står bak hele greia, og han kjører ikke noe annet enn resellerhost.

Jeg leser i denne tråden at han ikke svarer folk som skriver mye feil, kommer med kommentarer som "fiks det" osv. Dette får meg til å lure på hva slags kunder han forventer å ha. Kunder med perfekt grammatikk og så god peiling at dem til og med beskriver hvordan han løser feilen i mailen?
 

picxx

Well-Known Member
Ja jeg må personlig si at jeg skal bytte veldig snart.. serveren var nettop nede .. ikke ofte den er det, men fortsatt slitsomt

Om den ikke ofte er nede er det vel bare å la siden ligge, og kjøpe en annen plass neste gang.
"Don't fix it if it aint broke"------
 

dcvhost

New Member
Jeg personlig ville aldri i verden brukt DCVHost, enkelt og greit fordi det er en person som står bak hele greia, og han kjører ikke noe annet enn resellerhost.
Jeg ber deg om å ikke skrive ting du ikke vet noe om. Dcvhost er IKKE en reseller av tjenester slik jeg har sett du har skrevet i flere foraer på nettet.

Jeg vil ikke se at du skriver dette noe sted for ettertiden uten at du viser til direkte dokumentasjon på dine påstander.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg ber deg om å ikke skrive ting du ikke vet noe om. Dcvhost er IKKE en reseller av tjenester slik jeg har sett du har skrevet i flere foraer på nettet.

Jeg vil ikke se at du skriver dette noe sted for ettertiden uten at du viser til direkte dokumentasjon på dine påstander.

Jeg ser ikke du opplyser noen steder på din side om hvor du har din serverpark liggende. Kanskje du kunne opplyse oss om det her, slik at vi kan få bekreftet at det ikke er en resellerhost?

Det bør være viktigere for deg å avbrekrefte rykter, istedet for å gå etter folk som gjengir det de hører, ikke sant?
 

dcvhost

New Member
De som ønsker å finne ut av det klarer å finne ut av det. Jeg ser ikke poenget med at jeg skal oppgi dette.

Jeg har et serversystem som jobber på et egetutviklet kontrollsystem. Dette er egentlig nok til å bevise at jeg ikke reseller tjenester for noen andre.

I dette tilfellet ser jeg èn person som i flere foraer på nettet uten å vite noe som helst har påstått at jeg reseller tjenester fra noen andre. Jeg er nødt til å avvise dette offisielt før dette sprer seg til flere foraer. Dersom denne personen hadde hatt en webhotellkonto ville han øyeblikkelig sett at det han påstår ikke stemmer, og dermed kan jeg påstå at dette er direkte villedende for de som leser det. Det er absolutt ikke noe bra at en moderator i et fora går ut med slike påstander uten å ha det nok kunnskaper om emnet til å skille mellom et webhotell basert på reselling og et webhotell basert på å drifte servere selv.

Jeg kan si det slik at jeg er èn av svært få leverandører av webhotelltjenester som ikke direkte kjører innkjøpte tjenester fra f.eks cPanel, H-sphere, Plesk, osv.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hva du kjører nå har jeg ingen anelse om, men jeg har lest før en gang i tiden (enten toppselger eller NWF) at du var en reseller host. Jeg føler ikke noe behov for å dobbeltsjekke absolutt alt jeg leser (da hadde jeg ikke klart å lese en avis), og jeg har heller aldri sett deg avbekrefte noe ("De som ønsker å finne ut av det klarer å finne ut av det").

Uansett ville jeg aldri anbefalt deg som host, da hele greia bare er styrt av en person. Hva om du er syk? Hva om du går lei? Hva om du vil ta en ferie? Det funker sikkert greit for blogger og mindre sider, men ikke for de større - det er iallefall min mening, uavhengig om jeg er administrator eller ikke (For vi har vel lov til å ha meninger vi også?).

En annen ting som får meg til å se på deg som en useriøs host, er at du går offentlig ut og sier det er ikke alle eposter du vil svare eller prioritere så høyt (f.eks dem som ikke er like flink til å skrive som deg havner lengre ned i køen). Jeg mener at alle kunder, uansett skriveferdigheter eller intelligens, skal få like god kundebehandling som de andre, iallefall all den tiden dem har betalt det samme.

Forresten, jeg har fått denne meldingen på dcvhost.no i dag: Service Temporarily Unavailable (503).
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
De som ønsker å finne ut av det klarer å finne ut av det. Jeg ser ikke poenget med at jeg skal oppgi dette.


Nei, det er jo ikke noe poeng i det, annet enn å prøve å avvise de ryktene du selv kjemper så hardt for å få stoppet.
Ikke noe som automatisk tilsier at du ikke driver en resellertjeneste bare fordi du har et egenutviklet kontrollpanel.(IXwebhosting kan f.eks. tilby resellerpakker hvor du selv kan velge et eget system, eller velge mellom det de tilbyr).

Ellers kan jeg vel si at jeg er enig med det meste Kenneth skriver over her.
 

dcvhost

New Member
Hva du kjører nå har jeg ingen anelse om, men jeg har lest før en gang i tiden (enten toppselger eller NWF) at du var en reseller host. Jeg føler ikke noe behov for å dobbeltsjekke absolutt alt jeg leser (da hadde jeg ikke klart å lese en avis), og jeg har heller aldri sett deg avbekrefte noe ("De som ønsker å finne ut av det klarer å finne ut av det").
Nettopp derfor forsøker jeg å fjerne slike rykter som ligger på nettet. Dette er en del av dette. Jeg vil ikke at det skal postes direkte usannheter på nettet slik at andre tar dette opp og skriver det videre.

Uansett ville jeg aldri anbefalt deg som host, da hele greia bare er styrt av en person. Hva om du er syk? Hva om du går lei? Hva om du vil ta en ferie? Det funker sikkert greit for blogger og mindre sider, men ikke for de større - det er iallefall min mening, uavhengig om jeg er administrator eller ikke (For vi har vel lov til å ha meninger vi også?).
Du finner flere store webhoteller som bl.a er AS-bedrifter som styres av èn person i praksis. Dette merker man somoftest i sommerperioder hvor det kan ta flere uker å få utført tekniske endringer. Nå er det slik at du vet ikke hvordan systemene mine fungerer internt. Det mange ikke er klar over er at jeg står personlig økonomisk ansvarlig for driften, slik at ved en katastrofe i driften vil jeg stå personlig ansvarlig. Det er ikke tilfellet ved et AS, hvor eieren(e) (ja, det kan være, og er ofte, èn eier) hvor eiere og ansatte bare kan legge ned hele driften som et konkursbo og gå ut uten noe økonomisk ansvar (finnes unntak). Dette betyr at en ENK nødvendigvis _kan_ være mer stabilt enn et AS.

Alltid når jeg er bortreist har jeg med meg det jeg trenger for å løse opp i evt. feil som oppstår. Dette skjer, og jeg har i noen tilfeller bare ved hjelp av en mobiltelefon fått ting i drift igjen. Dette innebærer det at jeg er bortreist betyr ikke at jeg har servere som jobber for seg selv. Jeg har også skrevet systemer som gjør at serverene i teorien skal klare flere uker drift uten tilsyn. Dette innebærer f.eks at jeg har laget kontrollsystemet slik at det oppdager typiske feil og retter disse opp. De viktigste tjenestene overvåkes kontinuerlig remote og vil kunne restartes automatisk ved feil.

Hva dine meninger er får være din sak, men jeg tillater ikke at noen slenger ut usannheter vedrørende mine tjenester

En annen ting som får meg til å se på deg som en useriøs host, er at du går offentlig ut og sier det er ikke alle eposter du vil svare eller prioritere så høyt (f.eks dem som ikke er like flink til å skrive som deg havner lengre ned i køen). Jeg mener at alle kunder, uansett skriveferdigheter eller intelligens, skal få like god kundebehandling som de andre, iallefall all den tiden dem har betalt det samme.
Det sier kanskje litt om hvor lite du kjenner til mine interne systemer. Det er ikke snakk om skriveferdigheter i dette tilfellet, men heller hva folk gidder.

Eksempler på ting som får meget lav prioritet:
- Søknader om sponsing til spilltjenester hvor språket er skrevet på SMS-språk. (disse får jeg en del av).
- Fullstendig uleselige meldinger. Dette inkluderer meldinger som ene og alene er skrevet på blanding av en sær dialekt og SMS-språk. Dette er ikke noe som er følge av at kunden skriver dårlig. Da ender det somoftest ikke opp med SMS-språk.

Disse to kan jeg svare på, men det vil ikke ha noen effekt for driften, og derfor blir disse satt på en lavere prioritet.

Angående meldinger som ikke besvares, så er dette meget få. Dette er somoftest når avsenderen ikke legger ved noen mulighet for å besvare, f.eks når e-postkontoen i flere dager ikke har fungert. Da gir jeg opp, og forventer nytt forsøk fra vedkommende fremfor at jeg skal gjøre grundige undersøkelser. Somoftest ligger en melding i kø i flere dager før jeg går til en konklusjon om å ikke gjøre ytterligere forsøk på å besvare.

Jeg kan si det sånn, at av flere tusen meldinger som har gått inn, så har sansynligvis under 10 av dem havnet ut av køen uten svar. Dette er da ikke inkludert automatisert spam.

Forresten, jeg har fått denne meldingen på dcvhost.no i dag: Service Temporarily Unavailable (503).
Denne er oppdaget og fikset. Dette pga. en feil jeg har gjort vedrørende dette domenet.

Nei, det er jo ikke noe poeng i det, annet enn å prøve å avvise de ryktene du selv kjemper så hardt for å få stoppet.
Ikke noe som automatisk tilsier at du ikke driver en resellertjeneste bare fordi du har et egenutviklet kontrollpanel.(IXwebhosting kan f.eks. tilby resellerpakker hvor du selv kan velge et eget system, eller velge mellom det de tilbyr).
Jeg kan i teorien lyve direkte ut offisielt vedrørende dette emnet, men da ville noen ha oppdaget dette og gått ut med en offsiell erklæring på dette.

Men siden dere vil, så kan jeg si følgende:
Jeg leaser _unmanaged_ servere (i flertall) fra ServeTheWorld. Det eneste de leverer for meg er serverene i seg selv, skapplass, nettlinje samt at de da utfører de fysiske oppgraderingene som er nødvendig. Resten står jeg fullstendig for selv. Jeg har selv installert operativsystmene som kjører på serveren, slik at jeg nesten i praksis jobber på fullstendig blanke servere.

Hvis dere kaller dette reselling, så skal jeg si dere at da er samtlige webhoster i denne verden resellere. Et eksempel:
ServeTheWorld leier plass til sine servere fra DigiPlex. (er de da resellere av servere fra Digiplex?). De bruker nettlinje fra Fasthost (er de da reseller av tjenester fra Fasthost?). De bruker servere fra Dell og HP (er de da reseller av webhotell fra Dell og HP?).

Det samme kan man si om alle andre, med noen variasjoner. Bl.a kan man se på Domeneshop som da har sine egne lokaler, men likevel kjøper nettlinjer, servere, domener, osv. hos noen. Kan man likevel da si at de reseller?

Jeg vil si at definisjonen på reselling vil være når man kjøper en tjeneste fra noen andre, og selger denne videre mer eller mindre umodifisert. Dette er f.eks om man kjøper en managed server med ferdiginstallert kontrollpanel, og selger webhotell fra denne. Da selger man i praksis en umodifisert tjeneste videre.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Jeg leier selv webplass hos dcvhost, og har erfart akseptable responstider og god hjelp. Jeg var selv skyld i at det krøllet seg med et DNS-oppsett, noe dcvhost ordnet på en grei måte for meg. Hastigheten på webhotellet er bra og prisen er blant de laveste jeg har vært borti.

Som en eksisterende dcvhost-kunde kan jeg trygt anbefale tjenestene til dette firmaet.
 
Topp