Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Drapstrulser... Hva kan jeg gjøre?

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg er da også litt nysjerrig på hvordan jeg kan stille meg til drapstrulser dersom noen skulle finne det for godt og true meg på livet.

Som kanskje noen her inne har fått med seg skrev jeg da altså denne lille posten for noen dager siden, og denne endte jo da opp med ganske nøyaktig 23579 lesere.

Det jeg nå tenker på, er at jeg pga denne posten, har mottatt en rekke forkjellige drapstrusler fra forkjellige individer rundt omkring i dette landet som heter Norge. Det er ikke slik at jeg bryr meg spesielt mye om dette, men samtidig er det jo ikke akkurat spesielt hyggelig med meldinger som inneholder at jeg skal få oppleve en sakte og smertefull død....

Om jeg mottar flere slike trusler fra samme personer kan det derimot være at jeg skulle få lyst til og gjøre noe med det.. Hva kan jeg gjøre med slike saker,? og hva tror dere utfallet ville bli?
 

picxx

Well-Known Member
Hvordan fikk du over 20K lesere på den posten.
Ble den gjengitt i aviser eller noe.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Drapstrusler er jo bare å anmelde og sitter du på ip adressen til den som skrev innlegget er det jo bare å legge ved den så det er større sjanse for at de ikke henlegger. Uansett vil det være en fordel om du anmelder hvis det skulle være en og samme person som gjør det samme senere også.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Drapstrusler er jo bare å anmelde og sitter du på ip adressen til den som skrev innlegget er det jo bare å legge ved den så det er større sjanse for at de ikke henlegger. Uansett vil det være en fordel om du anmelder hvis det skulle være en og samme person som gjør det samme senere også.

Jeg sitter jo på ipadresser og regner ikke med det skal være for mye arbeid dersom dette skulle gjenta seg. Det og anmelde slike ting er jo i og for seg det eneste jeg kan gjøre, og tenker for det meste på om slike saker kanskje vanligvis blir henlagt...

Det beste ville i mitt tilfelle her anmelde først etter jeg gjerne mottar 2 trusler fra samme person? (Om dette skulle gjenta seg...)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Du bør politianmelde drapstrusler. Mange tullinger der ute. Men, seriøst: fikk du drapstrusler på grunn av dette??? Jeezzz. Da burde jo jeg vært død for lenge siden med alt det pisset jeg har skrevet opp gjennom tiden.

Du la deg nok ut med alle fjortisene i landet kanskje.. du vet for dem under 16 er jo kviser verdens undergang. Jeg hadde aldri kviser faktisk. Utrolig nok. Men, fikk en kvise da jeg var sånn ca 25 år.. hehe. Det var min første og så langt eneste.
 

Pejyuu

Medlem
Jeg... blir nesten lei meg når jeg leser kommentarene på siden der.
Greit nok at jeg innimellom har særdeles dårlig og/eller fraværende humor...
Men jeg skjønte iallefall at det var humor som var poenget med posten.

Anmeld folkene, da får de kanskje etterhvert den hjelpen de trenger.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hehe... Det tikket nok inn ett par trusler ja. Kunne vel igrunn ikke vært mer enig peterandrej. Er igrunn imponert dersom du enda ikke har mottatt slikt. :D

Da takker jeg for alle svar i denne tråden hvertfall :) Ryktepoeng kommer!

hvordan er disse truslene formulert da?
Det mest positive for min del er nok at jeg ikke slenger ut trusler jeg har fått på epost her, men en av dem er da faktisk kommet offentlig.. Om den kan tas som en trussel vet jeg ikke, men det er hvertfall noe jeg selv vil tolke som en trussel...

Trussel skrev:
Om jeg noen gang møter deg skal dhu få en langsom og smertefull død helt gratis, jeg spanderer med glede!!
 
Sist redigert:

webpiken

Medlem
Selv hadde jeg bare latt det være.

Jeg tror det er mer sannsynlig at du virkelig erter dem på deg om du politianmelder dem, enn om du bare lar det koke bort i kålen.

«Drapstrusler» fra fjortiser er vel sjelden så alvorlig ment.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Selv hadde jeg bare latt det være.

Jeg tror det er mer sannsynlig at du virkelig erter dem på deg om du politianmelder dem, enn om du bare lar det koke bort i kålen.

«Drapstrusler» fra fjortiser er vel sjelden så alvorlig ment.

En drapstrussel kan vel ikke kalles å "erte på seg" folk!?!

Alle drapstrusler skal taeshøyst alvorlig og folk bør vite bedre enn å gå rundt og true folk - og spesielt når de kommer anonymt som her på nett!

Å bli drapstruet anonymt kan være meget ubehagelig for den som blir truet og dennes familie. Så slikt skal man ta så alvorlig som det kan gjøres.
 
Topp