Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Driver du et internett-firma?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
En ting jeg synes det blir snakket lite om på webmaster forum og blogger er hvordan man får nye og beholder gamle kunder. De fleste bloggene jeg har på leserlisten min har egentlig ikke så mye nytt å tilby. Det er som oftest den samme informasjonen i en ny ompakning. Folk tror alltid de vil klare å finne en ny og bedre måte å skrive en guide til et eller annet som har blitt skrevet om tusenvis av ganger før. Og nå er jeg lei.

Hva er årsaken til dette? Er folk redd for å dele sine tips og erfaring i frykt om at konkurrenten skal snappe de opp? Tror ikke folk det er nok fisker i havet? Jeg er veldig interessert i å dele tips, men forstår også at det er lett for meg å si siden jeg nå om dagen sikter på Australia (Perth for å være eksakt) som marked.

Så spørsmålet mitt er - driver du et firma som selger internettrelaterte tjenester (SEO, SEM, Webutvikling, Webdesign, Annonsering, grafisk materiale, PR, sosial/viral markedsføring, konverteringsanalyser, webanalyse osv)? Isåfall, kunne du tenke deg at webforumet satser mer på disse områdene?
 

basicus

SEO Eggspert
Er ikke redd for å dele noe som helst jeg, og gjør det når det passer inn i konteksten. Men, jeg vet jo at det er mange som synes det er greit å holde ting for seg selv i frykt for konkurranse.

Her i Polen er det mange av de som er redde. Dette finner jeg fullstendig tåpelig siden det bor 38 millioner mennesker her og flommer over av firmaer som tilbyr alt mulig. Markedet er altså stort nok vil jeg si.

I Norge er jo situasjonen den samme. Bare i Vestfold finnes det mer enn 11.000 foretak, så hva er problemet egentlig?

Beats me.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg tror ikke noen av oss sitter med så unik informasjon at den ikke kan finnes der ute gjennom research, og derfor er det egentlig litt "høl i hue" når man sitter og "ruger" på informasjon.
Men, nå er jo vi mennesker skrudd litt forskjellig sammen - så vi får bare akseptere at alle ikke er like når det gjelder dette også.
Jeg er positiv til å ha mer fokus på de tingene du beskriver Kenneth - og jeg bidrar gjerne med artikler etc. Men, det er enklere å skrive om "bestilte tema" og "svare på spørsmål" i artikkelform enn å skulle sitte her og lage noe på helt egen hånd oppi det daglige stresset. Så kom gjerne med tema og punkter så skal jeg skrive mine erfaringer jeg!
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg vil ikke si meg enig i akkurat det Msites. Det er tusenvis av guider om SEO og lignende ting, men svaert faa om hvordan drive et SEO foretak! For aa bruke SEO som foretak.

Jeg tenkte litt tanken paa aa opprette en kategori hvor man (uten at Google ser det!), kan diskutere ting som kunder, etikk, hvordan faa kunder, hvordan behandle kunder, hvordan forbedre tjenesten sin osv. Kategorien vil bli lukket for smaa webmastere som driver en liten blogg/nettside og vil bare vaere tilgjengelig for deltagere av bedrifter som selger nettrelaterte tjenester. Er det en ide?

Jeg har selv et par konkrete spoersmaal jeg gjerne kunne tenke meg aa hoere om likesinnedes meninger om, men siden jeg da vil bruke en kunde som eksempel frister det jo ikke aa snakke paa et aapent forum.

Men det er jo ikke noe poeng om det ikke vil vaere noe saerlig med deltagere i kategorien, saa derfor etterlyser jeg alle som driver et foretak som selger nettrelaterte tjenester..
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Men hva slags internettrelaterte tjenester selger dere? Jeg tenkte at "jeg er med" ikke skal være nok for å delta i denne kategorien. Kunne gjerne tenke meg at alle som skal inn presenterer hva slags firma de jobber for og hva slags tjenester de selger for å delta! Kunne gjerne også tenkte meg en minimumsdeltagelse på MINST 10 deltagere til å starte med.
 

Msites Ltd

Livsnyter
OK! "Alle" har vel fått med seg at jeg tilbyr nettsteder å være deres "salgsavdeling" og selger annonser for dem.
Dette er vel det som er "hovedproduktet" pr dd.
I tillegg har jeg gjort en del konsulenttjenester av diverse art for danske aktører mot det norske markedet spesielt.
 
Skal jeg kanskje sende ut en massemelding på forumet om det for å vekke litt interesse?

Gjør det:)

Jeg er gjerne med i et slikt forum, dette er jo noe av det mer spennende ved å drive firma.

Startet opp firma i august - Comfyrene Design (siden er ikke 90% ferdig, men lagt ut: Comfyrene) - ellers har mye av tiden siden gått til å komme i orden. Sagt opp tidligere jobb også - litt skummelt synes samboeren men...

Har også drevet med salg tidligere og finner det meget interessant.
 

Bjørnar

Gründer
count me in.

driver QTS - qts.no - webutvikling, nettsidedrift, og alt annet mellom himmel og jord som det er mulig å få vist i en browser.
 

Keanu

Geek
Jeg er litt usikker på hva som faktisk er formålet med denne tråden. For meg høres det ut som om det er en forespørsel om en "VIP"-seksjon eller et lukket forum, fordi man ikke ønsker å dele informasjon offentlig om å diskutere kunder, hvordan man får kunder og generelt SEO/webutvikling for et lite webutviling/SEM-firma?

Har jeg forstått det riktig?
Jeg vet ikke om jeg er i målgruppen, siden jeg er student med et enkeltpersonforetak på si hvor jeg prøver å tjene nok på nettet til å slippe unna den standard klesbutikk/rema 1000-jobben på si.
Men om det er ønskelig med et utviklings/programmerings-perspektiv, så blir jeg gjerne med. :)
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Har eget firma som driver med design.

Har ikke mangen kundene enda, men det vil bygge seg opp når jeg får satt opp skikkelig kontor i slutten av året. Der jeg da deler kontor med et firma som tilbyr CMS løsninger og hosting.

Er absolutt interesse for en slik avdeling i forumet.

Jeg har aldri jobbet noe veldig med markedsføring egentlig, men det har alltid vært en hobby, så det er noe jeg kan rimelig godt føler jeg;) hehe
 
Topp