Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dropshipping, hva betaler kunden?

Hizzyfit

New Member
Dropshippe møbler

Jeg ser dette er et gammelt innlegg, men fant ingen andre steder med "logiske" forklaringer til mine spørsmål. Jeg har opprettet en nettbutikk, med webhotel og domene, org.nummer og straks bedriftskonto klart. Jeg satser på dropshipping, men blir litt usikker når jeg leser litt rundt.
Jeg har fokus på møbler og interiør, så de fleste varene vil være over 200 kr.
Firmaet jeg samarbeider med virker ganske seriøse, og i grunn såpass populære at de har opprettet eget "dropshipper" firma for deres private bedrift.
Når jeg har satt pris på varene har jeg satt de som mva-fri frem til jeg evt tjener 50 000 og blir mva pliktig. Jeg vet foruten at man likevel må betale mva på varene, av en eller annen grunn og har regnet dette med i sluttsummen via en kalkulator hos tollen.
Problemet er at jeg ikke har fått fastslått fraktpris da dette avgjør veldig av pris og vekt på varene som blir bestillt. (Varene er i england).
Så vet ikke helt hva jeg skal sette opp på frakt? Tips?
Og hensikten med dropshipping er at varene blir sendt direkte til kunden. Da er jeg litt redd for at kunden skal motta tollavgift i posten, selv etter at de har betalt for frakten hos meg. Går det an å inngå en avtale med tollen eller leverandører at de sender mva regningen direkte til meg? Jeg har prøvd å kontakte tollen for dette, men syns ikke jeg fikk et konkret svar. De anbefalte meg å kontakte leverandøren, men har ikke fått noe spesifike svar fra de heller.
Er det anbefalt å bestille varene hjem til meg selv, for så å videresende til kunden? Da blir det ekstra i frakt + lengre ventetid. Jeg har ikke plass til å lagre så mye varer + jeg har satset på et godt utvalg i butikken. (har allerede fått interesserte kunder ved en glipp, da butikken stod som "åpen" når jeg opplastet varer) :p
Det jeg vil frem til, er at jeg vil unngå at kunden får noen regninger i posten utenom det de allerede har forhåndsbetalt. Noen som har erfaringer med å dropshippe tunge/ varer over 200 kr og fått en grei ordning på dette?
 
Om det er pakker av litt stor verdi så har jeg merket at det aller letteste er å bestille pakken til din egen adresse, for så å åpne den på postkontoret å kontrollere den før du sender den videre til kunden.

Dette gjorde jeg selv når jeg solgte en del tunge dyrebare gjenstander via en dropshipping butikk.

Finn ut hvilket fraktselskap de bruker å få tak i en pristabell så setter du fraktpris til din adresse + en hundrelapp for videresendingen.
 

Hizzyfit

New Member
Om det er pakker av litt stor verdi så har jeg merket at det aller letteste er å bestille pakken til din egen adresse, for så å åpne den på postkontoret å kontrollere den før du sender den videre til kunden.

Dette gjorde jeg selv når jeg solgte en del tunge dyrebare gjenstander via en dropshipping butikk.

Finn ut hvilket fraktselskap de bruker å få tak i en pristabell så setter du fraktpris til din adresse + en hundrelapp for videresendingen.

Slik jeg har forstått det så bruker de UPS når det er større varer. Det var igrunn veldig lurt, men når jeg skal videresende et stort produkt i fra posten, vil det ikke koste meg en del? Og UPS leverer vanligvis på døren? Jeg har til nå forstått det slik at lettere produkter blir sendt via posten. Må inngå en avtale med posten slik at de tar seg av fortolling og sending.
Jeg har spurt de flere ganger hva det vil koste meg å sende, men alt kommer an på vekt og størrelse, og de anbefaler ikke å sende over en viss vekt, da de må sende med pall, som blir veldig dyrt. Veldig kompliserte greier, for da har jeg egentlig ikke en fastpris på tunge varer i frakt :p Takk for hjelpen i vertfall. Har også lyst å få varen tilsendt til min andresse slik at jeg ser kvaliteten før jeg videresender. Spesielt varer som koster en del. Tar gjerne i mot all hjelp og tips jeg kan få, spesielt fra dere som har erfaringen med dette.:D
 

Grooo

Medlem
Det koster mye å sende i Norge, og det tar plass å lagre store varer. Hvor stor skala er det snakk om her da?
Er det Posten du sier du har spurt flere ganger om hva det koster å sende?
 

Hizzyfit

New Member
Det koster mye å sende i Norge, og det tar plass å lagre store varer. Hvor stor skala er det snakk om her da?
Er det Posten du sier du har spurt flere ganger om hva det koster å sende?

Hei. Nei, lageret som skal sende varene for meg. De bruker veldig lang tid på å svare. Jeg har egentlig ikke plass til å lagre noe varer, spesielt ikke møbler. Så det å videresende i fra posten er jo grei løsning, MEN som jeg frykter vil det koste mer enn 100 lappen :D
Posten venter jeg fortsatt på svar i fra ang samarbeid (fortolling ect)
 
Topp