Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dropshipping

river

Medlem
Vet det har vært skrevet en del om dropshipping her før, men prøver igjen uansett.

1) Er det noen som vet om noen norske firmaer med stort vareutvalg som driver med dropshipping?
Tenkte evt så jeg kunne utvide utvalget på nettsidene mine uten at jeg måtte kjøpe inn så mye varer.
 

Baku

Medlem
Det finnes vel ikke så mange dropshippere i Norge at man trenger å sortere de i produktspekter..

Du har jo webmercs som leverer en dropshipping butikk med varer fra Norek, Hatelco etc..
 

river

Medlem
En har en del utenlandske firmaer, spesielt sånne kina firma som spesialiserer seg på dropshipping med mange gag artikler. De kan sende varen direkte til kunden din, men problemet er denne 200 kroners regelen slik at ikke kunden blir fakturert ekstra.

Da blir jo kunden mest sannsynlig svært misfornøyd og kjøper sikkert ikke av deg igjen

1) Noen som har erfaring med dropshipping deal med Kina firma og hvordan har løste deres evt dette problemet?

2) Kina firmaene har som regel bare ett års garanti å varene sine, og i Norge er det to, hvem har garanti ansvaret, du eller Kina firmaet?

Jeg hadde aldri giddet å deale med et firma hvor en må betale 5 lapper i måneden for å selge varene deres, MLM no thank you!

Dette var da mine tanker! feedback?
 

tyr897

Medlem
Har ingen erfaring med dropshipping fra Kina, men har tenkt på problemstillingen - og har igrunn kommet frem til at 200 kroners regelen gjør at det for min del kun vil være aktuelt med varer av en verdi under 200.

På punkt 2 kan jeg ihvertfall svare deg at det ansvaret sitter du med. Kunden forholder seg til deg, og dine videre forhold til leverandøren er ditt problem. Det er forøvrig også forskjell på garanti og rettigheter du har i forhold til (forbruker)kjøpsloven (alt ettersom). Garanti er noe som gir deg rettigheter utover loven. Hvordan man som selger forholder seg til leverandørgaranti fra Kina blir nok noe annerledes.
 
Sist redigert:

Baku

Medlem
Har ett spoørsmå angående dropshipping. sikkert noen her som vet svaret...

En kunde av meg kjøper en vare i butikken min for 4000kroner.
Denne koster meg 1000kroner fra leverandøren min som sender kunden varen direkte fra Kina til Norge.

Jeg vil helst at varen skal ha min faktura så den ser ut som om den kommer fra meg, men på den står det jo 5000kroner på å da regner jo tollvesenet moms å toll utifra det...

Så er det noen måte mulig at pakken blir sendt med min faktura fra Kina til kunden men at tollvesenet i Norge får med seg at innholdet egentlig har kostet mye mindre???
 

Kassimaja

Geocacher
Tviler på at tollvesenet vil goda to forskjellige fakturaer. Kunden har betalt 4000 for en vare og da er det den summen toll og MVA skal beregnes ut fra. Eneste muligheten for å betale toll og MVA kun av 1000 kroner er hvis du bestiller varen til deg med riktig faktura fra avsender og du videresender varen til kunden, men da må du selv legge på MVA hvis du er MVA registrert i Norge.
 
Topp