Kjapp og trygg hosting for Wordpress

EDI-løsninger

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Vi holder på koble til Consignor (fra EDI-Soft).
Data fra våre nettbutikker -> Fakturering (manuelt foreløpig) -> Upload til nettserver -> Download til PC på lager med Consignor.

Sålangt ser det greit ut, men litt for mange ting som du må vite som ikke helt uten videre kommer fram i dokumentasjonen (eller så har jeg bare ikke funnet rette dokumentasjon).

Viktigste er nok kanskje at vi har valgt "Blue Frog" som det kule navnet på dette prosjektet.
 

sta

Medlem
Jeg har ikke erfaring med automatisk overføring av data fra webshoppen til EDI-program, men jeg vet at bl.a. EDI-soft har et brukbart API til sin løsning, som gjør det mulig å få til en slik integrasjon.

Selv bruker jeg Proteria Frakt. Funker helt greit, super kundeservice, men den minste versjonen som jeg har, har litt begresnet funksjonalitet.

Jeg kommer til å skifte over til Consignor fra EDI-soft når min nåværende avtale med Proteria utløper da jeg syntes Consignor pt. er det produktet som gir mest igjen for pengene. Her får du tilgang til alle transportører og ubegrenset antall avsendere, selv med den rimeligste lisensen, noe som ingen andre har.
 

oddbjoro

Medlem
Vil også anbefale Win-Edi(eller Consignor som vel nå er oppfølgerern), levert av EDI-Soft.
Firmaet jeg jobbet i tidligere brukte Win-Edi, og vi hadde bare positive erfaringer med de, kan vel ikke si det om alle konkurrentene..
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jep, file-drop kan du lett sette opp selv... Den sjekker en bestemt folder.
Og en batch-file som lagrer en nettside (= tekst generert av php fil) er lett å kjøre periodisk (kopier filen fra nettet med putty's PSCP).
Slik har jeg ihvertfall tenkt med Consignor.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Er det noen som har erfaring med å sette opp Import (filedrop) i Consignor?
Jeg er rimelig irritert over alt det man må finne ut av selv ved å prøve (hvorfor ikke noe skikkelig brukermanual???). Og så er namespace'n på shipment-field select omvendt (først feltnavn, så namespace) - argh!
 

affi

Medlem
Consignor (tidligere WinEDI) fra EDI-Soft er absolutt den beste. Vi har allerede laget integrasjon (export-fil) fra Magento til Consignor, som vi selger på Trollweb Solutions AS | Trollweb Solutions AS.

EDI-modulen støtter også export til Proteria EDI, som er en av de største konkurrentene til EDI-Soft.

Vi jobber forøvrig med flere spennende EDI-løsninger til Magento, men dette kommer nok ikke før til neste år.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Når det gjelder gode løsninger for EDI og nettbutikk anbefaler vi bruk av Proteria da de har støtte for å hente XML fra nettbutikken, samt sende returmeldinger til nettbutikk ved HTTP kall. som innholder bla. ordrenummer og sporingsnummer. På den måten kan ordrestatus i nettbutikken endres når orden printes ut fra EDI systemet, samt at sporingsnummer sendes til kunde.

For større butikker er det rimelig slitsomt å drive med fildrop og copy and paste med sporingsnummer.

Edisoft har vell også fått støtte for dette, men det selges som en ekstratjeneste ..
 

mkander

Medlem
Holder på å jobbe med å integrere Magento og Proteria. Er det noen som har funnet en grei måte å gjøre det på? Håper på å få til tilbakesending av data fra Proteria sånn at sporingsnummer hos Posten blir lagret i Magento osv.

Er helt i startfasen med dette arbeidet, men tenkte det var lurt å høre her om noen har vært borti dette før :) Tips mottas med takk!
 

nilsga

Medlem
Ser at f.eks. Proteria har en pakke som starter på kr 129 pr mnd med en "Posten-Bring"-pakke. Vil det si at det er alt jeg trenger for å sende pakker med Posten/Bring, eller må jeg ha en avtale med de i tillegg?
 

nilsga

Medlem
Og enda et spørsmål:*Kan man bruke en hvilken som helst etikett-skriver til å printe etikettene? Ser at proteria har et tilbud på etikettskriver, noe consignor ikke har, men de har til gjengjeld ingen månedsavgift...
 
Og enda et spørsmål:*Kan man bruke en hvilken som helst etikett-skriver til å printe etikettene? Ser at proteria har et tilbud på etikettskriver, noe consignor ikke har, men de har til gjengjeld ingen månedsavgift...

Spiller ingen rolle, men for å spare deg selv for litt penger er det smart med en laserskriver. Har selv en printer stående fra Proteria, synes å huske at den ble ganske billig.
 

nilsga

Medlem
Ja, ser at Proteria har laserskriver til kr 1. Men til gjengjeld blir det ganske mye pr mnd hvis man f.eks. skal ha både Bring og Tollpost (MyPack) EDI-støtte. Har enda ikke bestemt meg for om jeg skal tilby både Bring og Tollpost, eller bare velge en av de.
 
Topp