Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Egne navnetjenere hos Domeneshop og oppsett i WHM

pondus123

Medlem
Jeg er ikke noen ekspert på servere, dns osv., og har googlet rundt en del for å finne ut av mitt lille problem, men jeg får bare krype til korset og spørre her;

Jeg skal sette opp noen egne navnetjenere hos Domeneshop, og har lagt inn ns1.domene.no, ns2.domene.no, n31.domene.no i limposter ("glue records") med ulike IPer, samt korresponderende A records. I WHM har jeg lagt til de samme (ns1.domene.no osv.) under "Basic cPanel and WHM Setup" (assign IP, add A entry osv.), og så restart BIND service.

--------

Når jeg prøver å skifte navnetjenere får jeg dette fra Domeneshop;

Navnetjeneren ns1.domene.no er ikke korrekt satt opp. Den har følgende NS-records i sonefilen for domene.no:

ns1.domene.no ns2.domene.no

Dette stemmer ikke overens med de navnetjenerne du har oppgitt, som er:

ns1.domene.no ns2.domene.no ns3.domene.no

Listen over navnetjenere som du oppgir må være identisk med listen av NS-records som returneres av hver enkelt navnetjener på listen.

------

Noen kloke hoder som kan komme med tips?

Takker :)
 

pondus123

Medlem
Et tips er å ikke ha egne navnetjenere, men bruke domeneshop sine navnetjenere. Vet ikke om tipset er godt, men det er sjelden man trenger å bruke egne.
Takk for tipset, har lest dette tidligere også. Men tenkte at jeg kunne finne ut av det når jeg først var i gang. En fordel er vel at jeg har større sikkert ift. om registrar skulle forandre navnetjenere sånn plutselig, er mange domener å skifte dette på for meg i såfall.
 
Topp