Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Egner Polen (krakow?) seg for fylletur med gutta i vinter?

tulling99

Medlem
Noen som har vært der?

Er det billig øl og sånn der? Er det mange puber og er det i det hele tatt noen særlige nattklubber? Vi er litt lei av å reise til syden for å si det sånn!

Noen tips?
 

neXon

Medlem
Jeg og en kompis tok en spontantur til Tallin.
Ble overrasket hvor mye liv det var på byen hver dag.
Men dette var om sommeren. Billig drikke...eks: 15kr for 1,5 liter rusbrus, 7 kr for ferdigrøyk og de selger sprit døgnet rundt...80% også.
 

picxx

Well-Known Member
Øst-europa, sør-amerika og sør-øst asia må vel alle være verdige feriemål sånn prismessig sett, med noen få hederlige unntak. Det hele bunner vel i smak og behag og hvor mye man er villig til å legge i en 'guttetur' :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg har vært en god del turer innom Szczecin for en stund tilbake, og må innrømme jeg liker Polen veldig godt... Det eneste jeg ikke liker med dette landet, er at man må være så utrolig "snill" for at ikke ungdommene på gata vil rane deg. Jeg skal IKKE gå innpå hvordan det gikk den gang noen forsøkte å rane meg der nede.. ! :)

Det beste med hele Polen var nok prisene på ølet. Det var liksom morro og betale 2 Zloty = ca 4kr, for 0,66L øl, mens sigarettene lå 6-7kr pakka. Nå skal det jo også nevnes at sigarettene til 6-7kr pakka ikke er Prince, for og nevne det slik. Minner for all del om at prisene jeg prater om her, er i butikk. Om du skal sitte på byen og drikke, koster det fort 20kr for en halvliter!

Szczecin hadde masse utesteder, og fy pokker så mye horehus dem har i byen. Bare du tar en taxi, kan du forbanne deg på at også sjåføren spør deg om du vil ha lolly (Og ja, det er da snodig nok det ordet dem bruker også) :D

Kom dere avgårde sier jeg, men for all del, IKKE gå alene ute etter klokka er 19-20 om kvelden. I Polen vet du aldri hva du treffer på! Trodde ikke på det når jeg fikk høre det, men straks jeg fikk "erfare" det, var det plutselig ikke så morro alene i Polens gater lenger. :)
 

Deezire

Medlem
Krakow er topp by! Var der i en to-ukers periode for to år siden. Ganske bra uteliv og sinnsykt billig drikke. Hvis du finner de rette utestedene får du lokalt øl for rett rundt 2 zloty, men som seppolaatle sier så ligger det gjerne på rett rundt 20,- for halvliteren. Er også masse bra kvinnfolk i Polen. Ta gjerne også turen innom tjekkia, som har enda billigere øl og enda penere damer.
 
Noen som har vært der?

Er det billig øl og sånn der? Er det mange puber og er det i det hele tatt noen særlige nattklubber? Vi er litt lei av å reise til syden for å si det sånn!

Noen tips?

Auschwitz ligger jo bare en knapp times kjøring fra Krakow, men dra nå dit _før_ dere begynner å drikke.

Med vennlig hilsen

Ole Irgens
 

peterandrej

pensjonert moderator
Tar forbehold om at jeg ikke er frekk, men:

Ola Dunk på tur fornekter seg ikke. Ser for meg godt valgresultat for FrP og den greia der. Er billig sprit virkelig det eneste dere bryr dere om?

Jeg slutter aldri å forundre meg over at folk uten flyskrekk aldri bruker sine reisemuligheter til annet enn å finne et land der de kan drikke seg dritings billigst mulig. Blir litt sånn "Pyramidene i Giza? Javel, hva koster pilsen der?"
 

Fredrik

Medlem
Har du testet å fly til Egypt noen gang? Nei, tenkte meg det ettersom du har flyskrekk. Til etterretning så er det EKSTREMT oppskrytt å fly og bil er mye bedre. Hvorfor? Tenk å sitte i 6 timer ned til Egypt uten en eneste røyk!!! Det var en skikkelig nær døden opplevelse. Nei Peter, mitt tips til deg (som er gratis) er at du handler inn en kartong røyk og setter deg i din nye bil og kjører til Afrika. Det er garantert en mye bedre tur enn 6 timer på fly uten røyk.
 

Deezire

Medlem
Auschwitz ligger jo bare en knapp times kjøring fra Krakow, men dra nå dit _før_ dere begynner å drikke.

Med vennlig hilsen

Ole Irgens
Var selv vitne til at en person fikk en psykisk knekk og måtte legges inn i lengre tid på psykriatisk avdeling fordi drikkingen skjedde før (og delvis under) besøket på Auschwitz. Nå skal det legges til at personen var ustabil fra før, men det er ganske sterkt å gå i Auschwitz og Sachsenhausen.
 

peterandrej

pensjonert moderator
heltsikker: hehe. ja. det jeg mente, og som du sikkert skjønte var at når man ikke har flyskrekk og altså KAN ta fly, så er det merkelig at man aldri drar andre steder enn bulgaria og rhodos liksom. Hadde jeg IKKE hatt flyskrekk hadde jeg iallfall dratt og opplevd et eller annet - pyramidene, new york, eiffeltårnet, osv. Drikke kan jeg (men nå er jeg jo avholdsmann) gjøre hjemme.

Deezire: jeg synes det høres meget respektløst ut å drikke i Auschwitz. MEGET respektløst. Kan man ikke holde seg edru der, ja da vet jeg nesten ikke hva jeg skal tro om verden.
 

Bjrl

Medlem
Krakow er et av de kaldeste stedene man kan oppdrive vinterstid, vel?

Jeg har aldri vært der, men speidergruppa mi skal avgårde dit i morgen før de reiser videre til leir i Slovakia. Ikke akkurat det samme som fylleturprosjektet ditt, og ikke akkurat samme årstid... Selv blir jeg hjemme og jobber.

Uansett: Hvis du vil bytte ut billig øl og 25 varmegrader med billig øl og 25 kuldegrader, så kan det være lurt å velge Krakow framfor Tenerife til januar-tur med gutta.

Mvh
Bjørn Jarle
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Du har jo faktisk ett godt poeng i det du sier Peter, men akkurat Polen kan jeg godt forstå at er mer fyllatur enn det faktisk er ferie. Akkurat i Polen er det jo ikke akkurat sånn utrolig mye opplevelser som vi ikke har alle andre steder liksom...

Om jeg skulle en uke til Paris, skulle jeg for all del holdt meg edru en hel dag (eller de timene det tar,) kun for og se dette tårnet alle prater om. Ellers før jeg reiser til utlandet, er jeg alltid nysjerrig på priser på alt mulig i landet jeg skal reise til. Ikke bare alkohol og sigaretter, men også alt mulig annet greier. Hvorfor jeg er så nysjerrig på dette før jeg reiser, når jeg kan se alt når jeg faktisk kommer frem aner jeg ikke, men det er nå bare slik jeg er.. :)

Ellers kan vi jo syns litt syns på Picxx... Er det ikke Thailand du holder til? Hvor mange timer tar det fra Amsterdam og nedover? Jeg syns hvertfall syns i deg om du røyker!
 

Bjrl

Medlem
Du har jo faktisk ett godt poeng i det du sier Peter, men akkurat Polen kan jeg godt forstå at er mer fyllatur enn det faktisk er ferie. Akkurat i Polen er det jo ikke akkurat sånn utrolig mye opplevelser som vi ikke har alle andre steder liksom...

Auda.

Krakow har faktisk hele tre lokaliteter som står på UNESCOs verdensarvliste.

Mvh
Bjørn Jarle
 

peterandrej

pensjonert moderator
Hele debatten minner meg om en vits jeg hørte for mange år siden:

FrP-velger1: Jeg gleder meg til vi blir rike!!
FrP-velger2: Jeg også!! Da skal vi virkelig drikke og feste!
FrP-velger1: Ja! Og vi skal kjøpe helt ny vin, og ikke det der gamle pisset!
 

Msites Ltd

Livsnyter
Jeg ser vel for meg at det ikke nødvendigvis handler om fyll - men, for mange er alkohol en del av en hyggelig kveld på byen med mat og drikke. I Norge er det ekstremt dyrt for alkohol og ikke unaturlig at folk lurer på hva det koster for en øl, drink etc når man skal ut og reise.
 
Topp