Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Eksempler på internasjonale (engelske) nettsteder eid av nordmenn?

jenny.v

New Member
Hei,

Lurte på om noen av dere har noen eksempler på internasjonale nettsteder (på engelsk) som eies/drives av nordmenn/norske bedrifter?

Takk på forhånd!
 

onlyme

New Member
Hei,

Lurte på om noen av dere har noen eksempler på internasjonale nettsteder (på engelsk) som eies/drives av nordmenn/norske bedrifter?

Takk på forhånd!

Kelkoo er vel noe av det råeste som er laget av nordmenn. Etter å ha svidd av 27 millioner i driftsutgifter solgte de til Yahoo for 4 milliarder. Som solgte
videre med gedigent tap.

http://www.kelkoo.com/

Vet det er masse internasjonale sider innen gambling som eies av nordmenn.

bethelp.net og bettingadvice.com for eksempel.
 

PelleK

Medlem
Min side er internasjonal :) Siden har bare vært oppe i en månedes tid og har gjennomsnittlig rundt 1700 unique visits hver dag. Men planlegger å jobbe litt mere med det nå og prøve å ihvertfall komme opp til 10 000 om dagen.

Morsomt om noen flere "vanlige folk" driver internasjonale sider også :)

link til siden min btw: mensduventer.com
 
Sist redigert av en moderator:

picxx

Well-Known Member
Kanskje du burde vurdere å bytte språk på din "internasjonale" side? ...
 

PelleK

Medlem
Alt innholdet er på engelsk. Det er bare tittelen og domene-navnet som er på norsk. Jeg vurderer å forandre den etterhvert, men rater så bra på gratis spill og flash spill i søkemotorer så det er et dilemma. 90% av besøkene mine er utenfra Europa btw.
 

adeneo

Medlem
W3Schools.com eies og drives av Refsnes Data !

TimeandDate.com


Kelkoo er vel noe av det råeste som er laget av nordmenn. Etter å ha svidd av 27 millioner i driftsutgifter solgte de til Yahoo for 4 milliarder. Som solgte videre med gedigent tap.

The website Kelkoo is a European price comparison service founded in France in 1999 by Pierre Chappaz and Mauricio Lopez.
Initial funding of $3 million was provided by Banexis Ventures and Innovacom.
Once Kelkoo merged with 3 other European businesses, it absorbed those founders into one single collective, consisting of Per Siljubergsåsen, William Klippgen, Philip Wilkinson, and Jorge Garcia.
In April 2000, within days of each other, Kelkoo merged with Spanish-based Dondecomprar.com and UK-based competitor ShopGenie.
In September of the same year, Kelkoo merged with Norway-based Zoomit.com, paying the Zoomit-shareholders in shares amounting to a third of Kelkoo's total equity making Zoomit.com the largest entity within "new" Kelkoo.
 
Sist redigert:
Topp