Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Enda en Firmanavn-tråd

oddbjoro

Medlem
Jeg går med tanker om å starte ENK i disse dager.
For mange herrens år siden, registrerte jeg itassistanse.com bl.a mtp om jeg gang skulle starte opp for meg selv.


Siden den gang har jeg flyttet. Til ei lita bygd, men med god nett-tilgang(fiber :) ).

Det jeg nå funderer litt på er om jeg skal ta et annet navn som firmanavn, for så å bruke itassistanse-domenet til f.eks å ha artikler, linker, tips mm til "it-hjelpende" stuff(om dere skjønner) :)

Og så ha et annet firmanavn, med no-domene, som bl.a linker til itassistanse.com. F.eks som en referanse

Eller vil IT Assistanse kunne være "bra" nok som firmanavn. Første som slo meg, er at man kanskje kan "bomme" litt på domenenavnet, med alle s'ene i navnet :)

Tips mottas med takk :)
 

Gaasehud

Medlem
Ja, den med assistanse anbefaler jeg ikke å gå for, utrolig kjedelig med domener du må kjøpe opp hundre aliaser til; itasistanse, itasisstanse, etc. Nå tenkte jeg selvsagt i forhold til domenenavn, ellers kunne det jo funke.

Litt OT: Hvorfor setter aldri firmanavn navnene sammen? IT-assistanse? IT Assistanse.

Kanskje du kan prøve deg rundt "support"? Eller blir det for kundeserviceaktig?
 

oddbjoro

Medlem
Tenkte også bl.a på disse aliasene ja :)

Dersom jeg skulle/skal brukt/bruke itassistanse.com, så ville det nok blitt i formen IT Assistanse tror jeg...synes det ser bedre ut enn med bindestrek.

Det andre firmanavnet jeg har tenkt på er bare navnet på elva som renne gjennom dalen her(elva er ganske kjent i det fysiske nedslagsfeltet iallefall, og da med data bak. (<elvenavn> data).

Minuset med et slikt navn, er jo om f.eks skal prøve å ta på seg oppdrag for en f.eks i Finnmark, eller Kr.sand for den saks skyld. De har jo ikke noe forhold til denne elva(med mindre de er meget opptatt av kajakkpadling :) ).
 

Gaasehud

Medlem
Hehe, ja men det kan jo høres kult ut – og er du flink, har referanser, etc., så er det vel nesten det samme? ;)

Send meg gjerne navnet på elva per PM om du ikke vil oppgi det her. :)
 

Altberger

Medlem
Personlig er j tilhenger av firmanavn som forteller hva du er/gjør.
Føler at det forenker det hele for kunden.
Det vil jo også til en viss grad forenkle søkemotoroptimaliseringen din.

Så skal du drive med IT-assistanse så bør du vel hete det da.

J har ett selskap som heter Internett- og Dataløsninger Media : du kan kanskje tippe hva det selskapet driver med... :)

Det andre heter; Mitt etternavn + Internett konsultasjon : Også selvforklarende... :)
 
Sist redigert:

webpiken

Medlem
Jeg ville gått for et navn som skiller seg litt ut. Det med elva høres ikke dumt ut!

IT-Assistanse & gjengen blir fort litt dølt synes jeg.
 

hansson

Langveisfarende
Tenkte også bl.a på disse aliasene ja :)

Dersom jeg skulle/skal brukt/bruke itassistanse.com, så ville det nok blitt i formen IT Assistanse tror jeg...synes det ser bedre ut enn med bindestrek

I parentes bemerket: Hvis du skriver "assistanse" på norsk oppfordrer jeg deg til å forholde deg til norske skriveregler. Siden vi ikke bruker særskriving (pizza ovn, krigs maskin) her i landet skal det være en bindestrek i slike sammensatte ord. IT Assistanse ser bare dumt ut spør du meg. På linje med plakatene med "Potet salat" på Rimi.

Nå tar jeg meg en brød skive og en kaffe kopp. Over og ut.
 

Gaasehud

Medlem
Støtter hansson. Engelske skriveregler sånn sett er veldig populært i Norge; i firmanavn f.eks. Men om du går for elv-navnet er jo det problemet ute av verden, hehe. ;)
 

oddbjoro

Medlem
hehe :) Akkurat skriveregler har jeg ikke engang tenkt på mtp assistanse-navnet. Men for meg(mine øyne) ser det "rarere" ut med bindestreken, men mulig det bare er en vanesak.

Dog er nok elvenavnet lenger frem i køen. Tror det er litt enklere å formidle til trauste trege trøndere også :)
 
Problemet med ENK er jo at navnet "må" innehold fornavn eller etternavn. Oppretter du et ENK med f.eks navnet "IT Assistanse", blir det stående som "IT Assistanse Fornavn Etternavn" på Brønnøysundregistrene, om jeg ikke husker feil.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Problemet med ENK er jo at navnet "må" innehold fornavn eller etternavn. Oppretter du et ENK med f.eks navnet "IT Assistanse", blir det stående som "IT Assistanse Fornavn Etternavn" på Brønnøysundregistrene, om jeg ikke husker feil.

Riktig det. Det er derfor det finnes så mange Ola Hansens Snekkerbutikk/Ola Hansens Grafiske/Fotograf Ola Hansen/osv.

Man må huske at navnet på firmaet i realiteten ikke betyr så mye rent praktisk. Mitt firma heter for eksempel bare "Firma Peter Andre Jensen", men jeg markedsfører jo mine tjenester under en rekke andre navn. Likevel står det altså Firma Peter Andre Jensen på alle fakturaer jeg sender ut. Det har lite å si.

Så registrer noe som du kan bruke opp mot det offentlige, og så kan du jo være så svulstig du bare vil når det kommer til navnet på eks nettsiden du skal markedsføre deg via.
 

oddbjoro

Medlem
Problemet med ENK er jo at navnet "må" innehold fornavn eller etternavn. Oppretter du et ENK med f.eks navnet "IT Assistanse", blir det stående som "IT Assistanse Fornavn Etternavn" på Brønnøysundregistrene, om jeg ikke husker feil.

Ja, er klar over at det må inneholde etternavn. Men som flere sier. Det trenger ikke komme frem i markedsføringen, bare på fakturaen.

Så sånn for mine 2 alternativ pr nå, så tenker jeg at det fulle navnet ville blitt: <etternav> IT-Assistanse(se ikke noe mellomrom nå :) )
eller: <Elvenavn> Data <fullt navn> evt v/<fullt navn>.
 
Topp