Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Endre navnservere hos domeneshop

Webby

Medlem
Hei,
har noen .no-sider som jeg skal hoste i USA (bluehost). Problemet er at jeg ikke får endret navnetjenerne hos Domeneshop - jeg får bare opp en feilmelding om at Bluehost-navnetjenerne ikke "svarer autoritativt". Eller noe i den duren. Selv om jeg VET at det er korrekt tastet inn. Dermed får jeg heller ikke verifisert domenet hos Bluehost. Veldig irriterende! Noen andre som har opplevd dette, og/eller har noen gode tips til hva jeg kan gjøre for å få endret navnetjenere?
 

Webby

Medlem
Hei, nei får ikke gjort det før jeg har endret navnetjenere, slik jeg har forstått det. Så det blir litt høna og egget....:rolleyes:
 
J

Jiberish

Guest
Det er et av Norid sine tekniske krav til navnetjenere som skal brukes til .no-domener. Du må enten få Bluehost til å sette dem opp eller bruke en annen host som klarer å forholde seg til Norid sine (strikte) regler.
 

Ståle

Medlem
Hei, nei får ikke gjort det før jeg har endret navnetjenere, slik jeg har forstått det. Så det blir litt høna og egget....:rolleyes:

Da blir det nok vanskelig ja. :eek:

Gå for hostgator, de funker knall!
 

OldHP

Medlem
Hmm

Har opplevd samme problem før, bare ta vek markeringen hos domeneshop når du legger til navnetjenere om "Sjekk at navnetjenerne er korrekt konfigurert (påkrevd for .no)." Så fungerer det.
 
J

Jiberish

Guest
Har opplevd samme problem før, bare ta vek markeringen hos domeneshop når du legger til navnetjenere om "Sjekk at navnetjenerne er korrekt konfigurert (påkrevd for .no)." Så fungerer det.

Nope, det fungerer kun på .com, .net, .org, osv.

Du får ikke lagt til navnetjenere til .no-domener som ikke er konfigurert riktig i forhold til Norid sine krav.
 

Webby

Medlem
Hmm, ok Tonny - men "mister" jeg noe da? "Epost-hotell" hos (forsåvidt ganske crappy, men dog..)
Domeneshop, f.eks?

Er egentlig hypp på Hostgator jeg, men når jeg først har betalt for hosting hos Bluehost det kommende året, og har unlimited domains på den kontoen, så....Hadde jo vært veldig økonomisk å finne en løsning, i grunnen.

Men kundeservicen deres suger, det skal jeg være den første til å være enig i!
 

quicktech

Medlem
Dette er et generellt problem med WHM/CPanel. Norid skiller seg litt ut (på godt og vondt) fra øvrige internasjonale praksiser.

Det du må gjøre er å ta kontakt med server leverandøren og be dem parkere domenet for deg på webhotellet ditt. Du kan ikke parkere det selv, fordi du da vil få en feilmelding siden domenet ikke er registrert enda. Men på WHM nivå lar det seg fint gjøre, så bare send en support ticekt til dem så vil de nok få det gjort for deg.
 
Topp