Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Endre språk i wordpress

stigolsen

Member
Hei,

Jeg prøver å endre språk i wordpress og skal derfor laste ned denne *.mo filen før jeg skriver den inn i configfilen. Problemet at jeg ikke finner filen.
Jeg har søkt opp hvor den skal ligge, altså her - WordPress in Your Language « WordPress Codex
Når jeg klikker på den mest logiske linken her inne - "Check this page to see what is already available in your language. " så kommer jeg på feil plass, nemlig hit - WordPress › Current Translation Teams « Translate WordPress.

Noe jeg har misforstått? Hvor er den språkfila??

Stig
 

xdex

Medlem
Dersom du skal ha siden din til Norsk, trenger du ikke laste ned noe språk.

Da er det bare å redigere én linje i wp-config.php-filen i WordPress-installasjonen din.

Erstatt linjen
define('WPLANG', '');
med
define('WPLANG', 'nb_NO');

Så går du til kontrollpanelet ditt (dashboard) og oppdaterer siden. Dersom du skal ha flere språk, vil jeg anbefale wpml!
 

stigolsen

Member
Takk! Og for BBpress må jeg laste ned språkfilene, og legge i en egen folder (som jeg selv oppretter) i mitt child theme? Hvordan endrer jeg selv enkeltord i wp og/eller i bbpress? Stig
 

stigolsen

Member
Hei,

Jeg har ingen language-folder her - */wp-content/languages/
Jeg har endret config-filen og oppdatert men det skjer ingenting i mitt adm panel, det er fortsatt på engelsk. Stig
 

Travellingman

Nettgrunder
Ikke alltid de bruker denne stien: /wp-content/languages/, kommer an på de som utvikler themet det.

En utvikler som jeg bruker har det slik: /navn på theme/inc/languages/

Får du ikke et valg nå om å oppdatere til norsk WP?
 

stigolsen

Member
Nope! WordPress Updates

Your theme has bundled outdated copies of WooCommerce template files – if you encounter functionality issues on the frontend this could the reason. Ensure you update or remove them (in general we recommend only bundling the template files you actually need to customize). See the system report for full details.

System Status Hide this notice

Last checked on 06/09/2014 at 11:20. Check Again
You have the latest version of WordPress. Future security updates will be applied automatically.

If you need to re-install version 4.0, you can do so here or download the package and re-install manually:

Download 4.0

Plugins

Your plugins are all up to date.
 

stigolsen

Member
Mitt forum (bbpress), woocommerce. Jeg leste på codex at jeg var nødt til å endre configen som nevnt over for å få til å endre bbpress. For min del trenger jeg ikke å endre språket i admin panelet nei. Ikke hvis det ikke trengs for det over.
 

stigolsen

Member
Takk. Jeg vil ikke ha en plugin. Jeg vil vite hvor språkfilene mine er, evt. hvorfor de ikke er å finne i folderstrukturen over. Stig
 

stigolsen

Member
Hei. Leser dere ikke mitt spørsmål helt på toppen her? Jeg sier at den linken ikke fører til en language-oversikt og mulighet for nedlasting. Jeg blir redirected til en annen site om utviklere. Og deretter har jeg spurt om jeg (når jeg til slutt finner filen) skal legge den. Jeg har ikke de folderne dere viser til.
 
Topp