Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Endre tidligere leverte selvangivelser

S

Slettet

Guest
Hvordan endrer man selvangivelsen når man har levert inn? (på altinn.no)

Hvordan endrer man selvangivelsen for 2008 og 2009 f.eks?
 

Bjørn Andersen

Webmaster
er ikke det for seint å endre 2008 og 2009 nå... ? Dette er en Wild guess", MEN er det penger du mener du burde skattet for kan ikke du endre dette nå i ligningen, men da må du heller rapportere det til skatteetaten og håper du ikke får smell
 
S

Slettet

Guest
Fant ut av det, man måtte bare gå inn på "Leverte" ett eller annet, så kunne man endre det der..

Nei nei, fører ting som jeg ikke førte i 2008 og 2009.. Så jeg får igjen litt mer penger..

Har klart å endre baksmellen fra 42 500 til rundt 5000kr..

+ Man kan endre selvangivelsen 10år tilbake i tid.. Så jeg sitter å rusker i de forskjellige for å håve inn ett par tusen slik at jeg slipper baksmellen.
 
S

Slettet

Guest
ser her f.eks

Ikke for seint å klage. Skattetoget er ikke gått hvis du neste år finner ut at du burde fått med deg et ekstra fradrag i årets selvangivelse. Eller du finner et fradrag som du burde tatt med i 2009. Hovedregelen er at man kan søke om endring av likning ti år tilbake i tid. Hvis endringen gjelder likningsmyndighetenes «anvendelse av skattelovgivningen», er fristen riktig nok tre år. Du kan søke endring av likning når som helst på året.
 

kongen

kongemedlem
Ja, 31. mai for næringsdrivende som leverer elektronisk. Pluss at alle kan få utsettelse et par uker, så siste frist blir i midten av juni.
 
S

Slettet

Guest
Hva betyr dette?

Når i praksis gjelder 3 år kontra 10 år?

Akuratt det må du ta med en skatteekspert / jurist. Det har jeg ikke peiling på.

Men fikk værtfall endra selvangivelsen for 2008 og 2009. :)
 
Topp