Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Enkelt CMS for Norske dummies

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Se på denne nettsiden: Rotary Utveksling » Best pÃ¥ utveksling

Eieren er en dame på litt over 50 år som gjerne vil kunne redigere tekst på siden selv. Hun er ikke interessert i å blogge, lage nyheter eller noe i den duren. Alt hun vil er å ha mulighet til å redigere eksisterende sider og kanskje opprette noen nye som ikke vil bli synlig fra menyen. Igrunn en ganske simpel prossess.

Jeg er ikke interessert i å innstallere noe megatungt CMS som for det første er et helvete å redigere inn, samtidig som det er en million funksjoner som aldri vil bli brukt.

Jeg har kommet over CushyCMS og det ser igrunn ut til å være midt i blinken for min bruk, men dem tillatter dessverre ikke at man oppretter nye filer!
 

zapotek

Medlem
hmm hva om du lager en haug med "tomme" dokumenter til henne på forhånd, slik at hun kan endre disse(da du sier at CushyCMS ikke lar deg opprette nye filer).
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
hmm hva om du lager en haug med "tomme" dokumenter til henne på forhånd, slik at hun kan endre disse(da du sier at CushyCMS ikke lar deg opprette nye filer).

Blir litt vanskelig, jeg vet jo ikke hva slags filer hun har tenkt å legge til. Blir også litt rotete og ha en masse fil1.htm, fil2,htm greier.

Kanskje Contribute er en mulighet? (Men det fordrer vel at du bruker DreamVeawer?)

Contribute? Det er ikke aktuelt å få henne til å bruke DW nei.

har du testa det cms'et en av folka på NWF har laget? EA News eller noe sånt? Har ikke prøvd det selv heller, men det høres jo ganske enkelt og greit ut

Ja, prøvde det for noen år siden. Levde ikke helt opp til forventningene da.
 

Ole

Medlem
Hun trenger ikke å bruke DW... Det blir liksom din jobb :)
Med Contribute kan du vel legge det opp slik at hun kun kan jobbe med selve teksten, og at bare du har tilgang til kode (via DW).
 

picxx

Well-Known Member
Cushy er vel et veldig nytt produkt om jeg ikke tar helt feil.
Om man synes produktet ser bra ut, men mangler det lille ekstra (som f.eks. å opprette nye filer) kunne man jo kontaktet utviklerne og lagt frem ideen sin, så er jo muligheten litt større for at man får det slik man vil ha det.
 
Topp