Har lett litt etter regnskapsprogram i det siste, men har vel kommet frem til at det meste koster en del/er en del å sette seg inn i. Har hørt og lest at det "ikke er god regnskapsskikk" osv og føre i regneark med mer enn 300 bilag i året. Skikk og bruk er jeg egentlig ikke så opptatt av, er jo tross alt loven man skal rette seg etter.
Er det ikke anbefalt å bruke excel, eller er det ulovlig? Jeg har ingen lønnsutgifter, kjøregodtgjørelse osv osv så usikker på om jeg trenger et avansert regnskapsprogram. For min del kunne jeg gjerne tatt alt i Word da jeg har full oversikt uansett der, men det er vel lite populært. Poenget er at jeg trenger bare å holde styr på et par poster, da alt jeg kjøper og selger er i samme kategori, og jeg ikke har noe særlig annet unntatt en og annen kontorutgift, litt telefoni og sånt.
MÅ jeg gå til anskaffelse av regnskapsprogram, eller kan jeg ta alt i openoffice calc og komme unna med det?
Er det ikke anbefalt å bruke excel, eller er det ulovlig? Jeg har ingen lønnsutgifter, kjøregodtgjørelse osv osv så usikker på om jeg trenger et avansert regnskapsprogram. For min del kunne jeg gjerne tatt alt i Word da jeg har full oversikt uansett der, men det er vel lite populært. Poenget er at jeg trenger bare å holde styr på et par poster, da alt jeg kjøper og selger er i samme kategori, og jeg ikke har noe særlig annet unntatt en og annen kontorutgift, litt telefoni og sånt.
MÅ jeg gå til anskaffelse av regnskapsprogram, eller kan jeg ta alt i openoffice calc og komme unna med det?