Er det mulig å oppdatere WP og plugins fra et sted?

En tråd i 'Wordpress' startet av René Munthe Eik, 21 Apr 2017 kl 10:58.

1. René Munthe Eik

René Munthe Eik Medlem

Finnes det en tjeneste der det er mulig å oppdatere WP og plugins fra et sted uten å måtte logge inn på hver enkelt installasjon? Og som ikke koster skjorta?

2. hungpham

hungpham Medlem

3. René Munthe Eik

René Munthe Eik Medlem

Kan dette brukes på sider som er hostet på forskjellige servere og cloud servere? Eller er dette noe man bruker når man har sidene på egne eide servere?

4. hungpham

hungpham Medlem

Det spiller ingen rolle. IWP kan være hvor som helst.

René Munthe Eik liker dette.
  5. René Munthe Eik

René Munthe Eik Medlem

hungpham liker dette.
  6. Pong

Pong Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)

Mine to cents:

Jeg har prøvd to forskjellige løsninger.

Man skal være SÆRDELES nøye med programmeringen av slike løsninger åpner installasjonen til sentral styring.
    Den ene løsningen ble hacket engang (IWP vulnerability i desember '14 hvis jeg husker rett), og den andre forsto seg ikke på versjonsnummeret slik at den overskrev en endring som jeg hadde gjennomført (husker ikke navnet på den men det var surt).

Jeg følger WordFence og Sucuri.net og core updates skjer automatisk.
    Resten gjør jeg for hånd. Jeg drifter over 50 installs og er dermed inom en gang i bland.

7. hungpham

hungpham Medlem

Alle kan ha sikkerhetsproblemer. WordFence hadde XSS sårbarhet før. IWP har egen problemmer også, men de fikser fort. Bare velg en passer til dine behov :)

Pong liker dette.
  8. René Munthe Eik

René Munthe Eik Medlem

Ser at Sucuri.net koster 299,99 USD pr år. Er dette pr nettsted eller server?

9. hungpham

hungpham Medlem

Sucuri belaster per nettsted

10. Pong

Pong Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)

11. Travellingman

Travellingman Nettgrunder

Jeg oppdaterer alle plugins via wordpress.com, easy peasy....

12. HelgeSverre

HelgeSverre Member

Dette høres da ikkje ut som det ville vært noe forferdelig vanskelig å få laget til, trenger du bare at du kan installere en "agent" på siden som snakker med en sentral server og feeder den info om versjoner og plugins?

Og et admin view for alle sidene med oversikt over plugins, versjoner og evt "sikkerhetshull" i plugins som er installert (cross-check med wpvulndb.com elns)?

Del denne siden