Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er WordPress den beste løsningen for dette?

Bjørnar

Gründer
Jeg jobber med å opprette enliten database over noen organisasjoner lokalt her.

Tanke:
- Alle organisasjoner skal få sin egen side, som de i utgangspunktet kan redigere selv.
- Man må signe opp for å få opprettet side.
- Jeg skal opprette en bunke med kategorier, jeg ser for meg at jeg må dytte inn disse forskjellige sidene inn manuelt i kategorier.

er det i det hele tatt noen som skjønner hva jeg er på jakt etter? :)

Kan jeg bruke WordPress med noen innstikk? Eller må jeg ut å knote på egen hånd?

Føler det ikke er aktuelt å sette seg inn i Joomla etc for dette prosjektet - jeg har rett og slett ikke overskudd til å knote med slikt.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hva tenker du på når du sier at organisasjonene skal få "egen side?" Tenker du på f.eks det samme som en liten "page" i Wordpress hvor organisasjonen kan redigere tekst og bilder,? eller tenker du en hel side / blogg slik som WPMU kan gjøre?

Wordpress kan jo forsåvidt brukes til alt mulig, og om det kun er snakk om en liten "page" for hver organisasjon akkurat der du bor vil du jo ha mesteparten av det nødvendige i Wordpress slik den er, uten innstikk altså.
 

Bjørnar

Gründer
Hei og takk for svar.

Jeg tenker på 1 side, en page antakelig.

Kan jeg oppnevne en type rolle, som kun kan skrive på en bestemt page uten innstikk ?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ja, Wordpress har jo slike "brukerroller," dvs at dersom noen registrerer seg kan disse bli registrert som f.eks forfatter på bloggen.

Straks disse er registrert som forfatter tror jeg disse skal kunne opprette sine egne pages, og deretter redigere dem så mye de vil i ettertid. Dersom du da har f.eks 10 forkjellige forfattere vil hver forfatter kun ha muligheten for og redigere sitt eget innhold.

Det negative jeg ser med en slik løsning er egentlig det at forfatter 1 vil kunne se forfatter 2 sitt innhold i adminpanelet, men ikke ha muligheten for og redigere det innholdet som ikke er hans. Om noe er negativt med akkurat Wordpress tenker jeg det må være akkurat det. Videre kan også alle forfattere opprette så mange pages og poster dem vil, og er ikke begrenset til kun 1 page. Jeg har ikke hørt om et innstikk som fikser begrensning av innhold på forfattere.

Jeg kan ikke se at du trenger noen plugins for og få det du spør etter, men og krydre på med noen plugins i ettertid er jo bare bra.

Noe negativt, om du ikke vil legge for mye arbeid i dette her, er vel det at samme sidebar (om du skal ha sidebar) vil dukke opp på alle sidene.
 
Sist redigert:

Bjørnar

Gründer
hei, og takk for hjelp!

jeg ser ikke problemet med at de kan se hverandres innhold i adminpanelet - det vil jo ligge på web uansett. men må se om jeg kan finne noen begrensninger, slik at forfattere ikke kan opprette mer enn 1 side kanskje?

at det blir samme sidebar på alle sidene gjør absolutt ingenting :)
 
Topp