Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Erfaring med admin av nettbutikk ?

chabak

New Member
Jeg har selv en relativt ny oppstartet nettbutikk med smykker jeg importerer fra USA. Læringskurven har vært bratt, men jeg føler at jeg har tatt utfordringene bra og har fått en ganske god koll på hvordan administrere egen butikk.

Nå har jeg fått en forespørsel fra en gruppe mennesker som ønsker at jeg skal administrerer en nettbutikk for dem. "Problemet" er at disse har et samarbeid seg imellom, men er i utgangspunktet selvstendige. Jeg kan ikke tenke meg å opprette nettbutikk i mitt navn med det økonomiske ansvaret det vil medbringe. Men jeg kunne tenke meg å jobbe som daglig leder og admin for en %andel av salget.

Er det noen av dere som har noen erfaringer fra denne type samarbeid?
Hva må jeg være obs på her og er det noen fallgruver jeg må passe meg for?
 

spikre

peterhamre.no
Jeg har gjort og gjør dette for flere.
Min erfaring er at det er viktig å ha alle avtaler skriftlig. Man må også tenke på ulike scenarioer, og lag gjerne eksempler i kontrakten. Det viktigste er tross alt hva man kan vise til at man er (var) enige om - ikke det juridiske. Blir dere uvenner, vil det være begges tap uansett.
Tips: Dessuten må du for din del tenke på den fremtidige verdien du skaper, og hvordan du kan gå fra prosjektet på et tidspunkt, og leve med at de fremdeles tjener gode penger på ditt arbeide.
 

chabak

New Member
Spikre, så langt har jeg faktisk ikke tenkt !
Det er klart at jeg vil bygge noe opp fra bunnen av, og gjerne ikke tjene særlig mye på i starten. Lett å dytte meg ut når butikken er oppe og går.

Hvordan har du sikret deg i dine tilfeller?
Hvis f.eks samarbeidspartnerne oppretter et AS kan jeg gjerne lønnes i andeler pr år i tillegg til provisjon av salg. Ønsker gjerne konkrete tips fra deg her Spikre.
Og takk for svar!

Mvh
chabak
 

picxx

Well-Known Member
Ta fakturert per time du jobber med det.
So simple!
 
Topp