Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Erfaring med CPM, noen?

Har ei jallaside som har rundt 5 mill treff i måneden, men de liker ikke så godt å klikke. Hadde det da vært noe særlig å tjent på CPM? Er jo bedre å få betalt litt pr 1k view enn å ikke få betalt noen ting. Så hva kan jeg forvente å pr 1000, sånn reelt? Ser jo at enkelte nettverk oppererer med rundt 2-3 USD, men det er jo pr view. Er det da slik at alle som besøker sida faktisk telles som en view?

Noen med erfaringer?
 

PelleK

Medlem
5 mill treff i måneden? O_O hvilken side er det snakk om?
jeg har masse erfaring med cpm. hvis du driter i kvaliteten på sida di kan du i teorien plassere 3 cpm bannere synlig på den siden du har 5 mill treff på og få betalt x3 for hver unike besøkende. Du kommer jo til å bli millionær mann. Jeg er desp etter å få vite hvilken side du eier ;o

ulempen er såklart at hvis folk klikker har det ingenting å si. Jeg har kjørt cpm noen ganger og fått 20 klikk på en dag og ikke tjent mere enn 50 cent. Det er surt. Men det er på en side med ca 10 000 besøk i måneden. 5 millioner er jo helt sykt. FORTELL! :D
 

testdriver

Ha det bra..
Prøvd å kjøre Adsense på siden?

eCPM varierer noe helt vanvittig. Noen temaer har høy CTR og eCPC, andre veldig lav. Normalen er kanskje på 3-4-5 dollar i eCPM? Noen er heldige å har $20+, andre ekstremt lite.

Vil du si noe om hva siden handler om og alder på besøkende?

Da kan vi kanskje finne industristandaren, eller kanskje du kanskje får noen gode tips om affiliates.

Vil da absolutt si at det er mulighet å tjene store penger med 5mill besøk i mnd.....
 
Sist redigert:
Topp