Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Erfaringer med Idium web +

Ubrukelig

Medlem
Hei, vurderer og benytte meg av idium web + for å lage en enkel nettbutikk.

Lurte før jeg hopper i det om noen har noen erfaringer med idium? Burde jeg ta small, medium eller large?
Du kan betale for at de skal lage et utkast for deg, er dette nødvendig? Jeg har absolutt ingen kunnskap om HTML, CSS etc, kan jeg lage hele siden selv? Sparer ca 4000 på det.

Mvh
 
Personlig like jeg ikke idium, de er veldig flinke på å få kunder. Ikke like flinke på å lage nettsider. Har en følelse av at de henger litt igjen i gamle dager.

Alt er veldig standard, og prisene er litt høyere enn hos de fleste andre. Nå skal det sies at jeg har ett inntrykk av at kundene blir fornøyde, og at kundene ofte heller ikke har alt for store forventninger.

Bare se på: Referanser : Idium
Og man får fort et litt dårlig inntrykk av kvaliteten på designerene.
 

Ubrukelig

Medlem
Ja, det så ganske greit ut det, men bare en hundrings billigere enn idium å idium virker enklere. Det er heller ikke noen startutgift for idium heller om man ikke får ett utkast. Det jeg håper ikke skal være noe mer komplisert enn det andre man gjør.
 
Ja, det så ganske greit ut det, men bare en hundrings billigere enn idium å idium virker enklere. Det er heller ikke noen startutgift for idium heller om man ikke får ett utkast. Det jeg håper ikke skal være noe mer komplisert enn det andre man gjør.

Ja, idium er nok enklere(mindre muligheter). Noe som jeg ikke vil si på som noe positivt. Nå skal det sies at jeg ikke kjenner idium sitt system og har aldri testet det fra en admin sitt stå sted. Jeg pleier å skygge unna nettbutikker med dårlig design for eks. fra Idium og Mamut.

Jeg vil anbefale deg å teste ut Mystore.no sin tjeneste helt gratis. Du oppretter da en demobutikk, hentet fra nettsidene deres: "Demobutikker slettes automatisk etter 30 dager." Altså du taper ingenting på å prøve.

Noe som er greit med mystore fremfor idium er at dette er et selskap som kun fokuserer på nettbutikker, og har fått et godt rykte innen feltet.
Skal du ha noe annet enn nettbutikk eller skal dette være en side med mye rart?

Jeg så akkurat litt nøyere på prisliste og ser at de ligger ganske likt prismessig.
Men er at du fort blir en del dyrere hos idium med en nettbutikk der ettersom deres billigste løsning aldri vil kunne holde. Om jeg ikke tolker det feil kan du kun ha 50 sider hos dem. Hvem i alle dager tar betalt per side?? Det blir jo bare lattelig, det blir som om en frisør skulle tatt betalt for antall hårstå som klippes.
 
Etter litt mer studering av priser fant jeg noe positivt om idium.
Med i pakken får du din mail koblet til google mail (koster egentlig en del for bedrifter)
Og ja, du vil nok synes at det er en god del enklere å redigere med idium enn med mystore. Derimot vil jeg tro at mystore kan hjelpe deg om det skulle være noe.
 

Ubrukelig

Medlem
Ja, de har en viss støtte for det etter som jeg har forstått.

Driver nå med en prøve demo av mystore, det virker ganske bra det, men jeg syntes egentlig det virker ganske likt som idium bare kanskje litt mindre brukervennlig. (ikke samme grad av trykk og rediger som idium har)

Også usikker på om mystore har noen skjulte kostnader? Hadde satt pris på om noen som eventuelt har prøvd noen av dem til å si sin mening :)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
En viktig faktor du skal ta med i regnestykket er at en nettbutikk som ser dårlig ut, har dårlig funksjonalitet/brukervennlighet (altså for sluttbruker/kunde, ikke deg som admin/eier) og gir et generelt lite profesjonelt inntrykk vil selge vanvittig mye dårligere enn en som ser bra ut, har bra funksjonalitet/brukervennlighet, og gir et generelt profesjonelt inntrykk, selv om priser, produkter, og tekst/bilde til hvert produkt er identiske ellers.
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
En viktig faktor du skal ta med i regnestykket er at en nettbutikk som ser dårlig ut, har dårlig funksjonalitet/brukervennlighet og gir et generelt lite profesjonelt inntrykk vil selge vanvittig mye dårligere enn en som ser bra ut, har bra funksjonalitet/brukervennlighet, og gir et generelt profesjonelt inntrykk, selv om priser, produkter, og tekst/bilde til hvert produkt er identiske ellers.

Forsto det slik at trådstarter skal lage designet selv for å spare 4k??? Da har det lite med hvilket firma som leverer publiseringsløsningen.

PS! Jeg finner ingenting om nettbutikkfunksjoner her: Priser : Idium
 
Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
@zapotek: Selv om ikke designet henger 100% sammen med hvem som leverer publiseringsløsningen, så er det jo et par andre punkter jeg nevner der som henger veldig tett sammen med publiseringsløsningen.

Designet er definitivt en faktor det er verdt å bruke noen kroner på (men da er jo tydeligvis ikke idium noe å satse på ut fra det vi har sett), og på funksjonalitet, brukervennlighet, SEO og andre mer tekniske punkter er det vel magento som er kjent som den generelt beste for tiden?

Poenget mitt til trådstarter var egentlig: Det vil etter all sannsynlighet lønne seg veldig raskt å bruke noen kroner i oppstarten for å få en bedre løsning - både på det visuelle og det tekniske. Magento er i utgangspunktet gratis, men hvis du har nix peiling på det tekniske bør du nok betale noen kroner for å få noen til å sette det opp for deg. I utgangspunktet finnes det vel også en del gratis templates som er helt greie, og som sannsynligvis ser bedre ut enn idiums varianter.
 

Ubrukelig

Medlem
Problemet er at ingen av oss har noe peiling på dette, men er avhengig av å kunne redigere og legge ut nye produkter selv + modifisere siden litt. Dermed er må vi velge noe som idium.

Er det noen som vet hvordan et produkt blir levert av idium? Hvis man ikke velger å betale for et utkast får man da en blank side uten koding?

Har nå prøvd mystore litt å det virker ganske greit, men redigeringen skjer i en egen side hvor det er litt vanskeligere å se hva du gjør å design mulighetene virker litt få.
 
Topp