Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Erfaringer med Kontorfabrikken.no?

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg har i den siste tiden lett på nettet etter et regnskapsprogram. Jeg kom da over kontrofabrikken.no som har kombinert faktura- og regnskapsprogram for 250,- pr mnd. Dette er da nettbasert og koplet opp mot hverandre slik at når et faktura er innbetalt, blir den automatisk bokført i regnskapsdelen.

Jeg har fra før Mamut daTax faktura, så jeg må ikke på død og liv ha et faktureringsprogram til, men syntes dette hørtes veldig bra ut, nettbasert må jo være en stor fordel (slipper å tenke på backup, tilgjengelig fra hvorsomhelst i verden) og syntes heller ikke prisen var ille.

Så er spørsmålet; er det noen her som har noen erfaringer med de?
 

Keanu

Geek
Bruker de ikke selv, men etter det jeg har lest tidligere på forumet, så har jeg bare sett positive ting.

Tror også han som eier den er forumet, med navn Kontoristen.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Snakket nettopp med daglig leder på telefon, og det høres jo fortsatt veldig bra ut. Men prisen var 500,- pr mnd for det automatiske systemet og ikke 250,- som jeg trodde. Den versjonen til 250,- skal de kutte ut

Man bruker KID på fakturaer, og veldig mye bokføres til riktige kontier automatisk når man betaler faktura eller sender ut faktura. Dette er jo genialt for meg som ikke kan så mye om regnskap og bokføring, men 6000,- i året er jo litt penger. Dog er det mye billigere enn å f.eks få straffeskatt på 30% dersom man kødder det til i regnskapet. Her er man jo ganske sikret mot å unngå dette så lenge ting blir satt opp rikitg første gang. De har kontor 10min fra her jeg bor så jeg kan jo lett stikke opp dit om jeg trenger litt hjelp med oppsettet.

Det må da være noen her inne som har erfaringer med de?
 

dennison

Medlem
Man må betale 10.000,- i forskudd dersom man er ett nytt firma.

Tonny & Kenneth: Opprett ett nytt selskap i dag og få dere mobil abo. hos telenor/netcom i morgen, de skal også ha 10 000,- i forskudd!

Tenk på hodet begge to, dette er en tjeneste som koster 22-40 000 i året.. selvfølgelig skal han ha 10 000 i forskudd.. tenk om du går konk før året er omme.. Tenk om du ikke har noe penger på bok.. Skal han jobbe gratis? ..tipper dere jobber gratis.. begge to!

Ok, over til saken; Har god erfaring med Jonny og Kontorfabrikken, super support man-søndag på mail og tlf! Anbefales absolutt, nå bruker jeg fastpris hos han da.. så jeg vet hva jeg betaler.. Regnskapsføreren deres fører vel opp 1 ekstra time pr. mail og spm. han svarer på.. men men, deres loss.. Dere betaler jo ikke forskudd ;)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Tror ikke du finner noen som driver med regnskap som ikke tar forskudd...

Min regnskapsfører tok ikke forskudd.

Forøvrig ser jeg ikke helt den store faren for at regnskapsfører skal sitte overrasket tilbake med skjegget i postkassen, all den tid vi må forutsette at regnskapsfører har... vel... innsikt i selskapets økonomi. Hvis selskapet leverer bilag for første termin som viser et massivt underskudd så skulle man jo tro at regnskapsfører stilte noen kritiske spørsmål, eller hva?
 

kongen

kongemedlem
Min regnskapsfører tok ikke forskudd.

Det er kanskje fordi du bruker en lokal helt som du fysisk møter.

Men når en ukjent (og gjerne nystartet) bedrift som tar kontakt gjennom nettet trenger regnskapsfører så tror jeg de fleste regnskapsførere tar forskudd som en sikkerhet, er du ikke enig?
 
Topp