Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Erfaringer med Kontorfabrikken.no?

dennison

Medlem
Kenneth; Nop, faktisk er det vanskelig å si. Noen ganger tenker jeg "å gud, er det sant?" når jeg leser postene dine. Så jeg har faktisk utelukket at du har ironi til gode.

Kongen: Ja de fleste tar forskudd, spesiellt om det er ett nystartet firma med 0 tall og regnskap og vise frem.

peter: ikke alle har sin far som regnskapsfører heller da.
 

sta

Medlem
Nå har jeg etterhvert vært med på å starte en del selskaper og jeg har aldri hørt snakk om forskuddsbetaling av regnskapsfører (eller revisor). Det er mulig at dette avhenger litt av hvor i landet det er snakk om, selskapstype og hvilken regnskapsfører man velger? Jeg har eksempel på helt nystartet selskap der regnskapsfører har utført jobbing for mer enn 30.000kr. den første tiden, uten å nevne forskuddsbetaling.

Personlig er regnskapsføring noe jeg aldri ville forskuddsbetalt for. Det er vanskelig å vurdere en regnskapsfører før han eller hun faktisk har gjort noe jobb for deg. Det er mange cowboyer i bransjen og forskuddsbetaler man, kan man fort ende opp i en situasjon der regnskapsfører ikke gjør jobben sin og ikke er mulig å få tak i (som trådstarter nå opplever).

Når det er sagt kjenner jeg ikke til Kontorfabrikken ut over det daglig leder har bidratt med her på forumet, hvilket jeg syntes i overveiende grad har vært positivt.
 

Bjørn Andersen

Webmaster
Er vel egentlig ikke uvanlig med forskudd for regnskap eller revisjon for den saks skyld. Forrige regnskapsfører hadde vi ikke forskudd med, men feks revisor som vi har brukt noen år nå spør alltid om forskudd før revisjonen.
 

Tonny Kluften

Administrator
Jeg har hatt tre regnskapsførere og en revisor, aldri betalt forskudd. Heller aldri hørt om noen av kollegaene mine som har gjort det. At noen har et ønske om å ta forskudd forstår jeg, men at noen har et ønske om ikke å betale forskudd forstår jeg veldig godt.
Det går begge veier. Hvis jeg bruker en regnskapsfører jeg ikke kjenner så kan jeg ikke stole på ham/henne mer enn ham/henne kan stole på meg... Og det er faktisk en del regnskapsførere som har så mye å gjøre at de ikke klarer å overholde frister.
 
Sist redigert:

kongen

kongemedlem
Du skriver "lokal helt" i en nedvurderende tone som jeg finner usmakelig. Min regnskapsfører er en seriøs aktør som har vært på markedet i mange år.

"Lokal helt" er i dette tilfellet en du "fysisk møter" (har ingenting med nedvurderende tone å gjøre - du misforstår).

Men når en bedrift (Kontorfabrikken) skal begynne med regnskap for en annen bedrift fra langt-vekk-istan og er helt ukjent for hverandre og hvor man bare sender epost og i sjeldne tilfeller snakker i telefon og ikke blir kjent med personen på samme måte som når man treffes, så er det klart man vil ha forskudd for tjenestene (hvis ikke kan man jo risikere å få sutrete kjærringer som ikke ønsker å betale for seg og man må bare si at hun ikke trenger å betale hvis hun lover å ikke ta kontakt igjen...)
 

hansson

Langveisfarende
Jeg vil jo absolutt også anta at forskuddet her har mye å gjøre med regnskapssystemet Kontorfabrikken gir kundene sine tilgang til. Regner ikke med at Peterandrej eller Tonny sine lokale regnskapsførere lar dere bruke et regnskaps- og faktureringssystem der den årlige lisensen står for en større del av årsprisen. Alle selskaper som leverer regnskap på nett, med eller uten regnskapsfører i tillegg, tar forskudd. Dette gjelder f.eks. Netledger-kjeden.
 
Topp