Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Euroads.no - Barnegarderoben

Balder

Medlem
Hei,

er det noen her som har salg hos Barnegarderoben via Euroads?

Opplever å sende svært mange brukere til til Barnegarderoben uten en eneste konvertering..
 

i-net

Medlem
Balder du får nesten si hvor mange brukere ca. du har sendt til Barnegarderoben uten å få salg. Hva som er folk opplever som "Mange brukere" er veldig forskjellig ofte. Og hvor god er trafikken din?
 

Balder

Medlem
Til nå i desember snakker vi om 900 brukere. De fleste er i målgruppen (kvinner med unge barn).

Godt å se at andre får registrert salg, da er det i alle fall ikke noe feil hos Barnegarderoben/Euroads.
 
S

Skallen

Guest
Jeg sendte Barnegarderoben 720 klikk i november. Klikk fra brukere i målgruppa.
Resultat: 3 salg, total ordreverdi kr 1100, total provisjon kr 110.
Inntekt per klikk ca 15 øre.

Dette er for svakt. Jeg skal ikke påstå at det er noe muffens her, men tanken har slått meg. Det kan jo være at de klarer å skremme vekk kundene underveis også.

Jeg har uansett droppa dem fullstendig i desember, og får bare prise meg lykkelig over at jeg ikke kjøpte de klikkene.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Om vi tar en titt på fremsiden av barnegarderoben.no så er det jo ikke akkurat mye som i det hele tatt indikerer at det er en nettbutikk vi har kommet innom. Det eneste må være handlekurven i header, som jeg ikke vet hvordan å fylle opp fordi det ikke finnes et eneste produkt nedover siden. Om hele nettbuikken er bygget opp like rotete kan jeg godt forstå at det ikke er mye konvertering på den kampanjen hos Euroads.

Vel, nå er jeg heldigvis ikke mamma, og får jo håpe jeg ikke blir det noen gang heller, så det kan jo så absolutt være at mor til små barn forstår mer av det hele enn hva jeg gjør. :)
 

Skallen

Medlem
Jeg ville nok stusset dersom du påsto at du var mamma, med fornavnet Atle! :D

Nå er jeg selv far til to unger, og i følge min kone har jeg en nærmest surrealistisk sans for fargekombinasjoner. Når det gjelder barneklær føler jeg meg omtrent like stilsikker som en punker med rød hanekam på slottsball. Derfor overlater jeg med glede oppgaven med å handle barneklær til min bedre halvdel. ;)

Så jeg må jo innrømme at jeg ikke er kvalifisert til å vurdere nettbutikkens vareutvalg og priser. Jeg synes likevel menyene på venstre side er oversiktlige nok til at man enkelt burde klare å finne frem til det man er på jakt etter.

Men jeg er helt enig med deg i at fokuset på forsiden er lite egnet for å fremme salg.

Det første man ser er omtale og oppfordring til å lese en blogg.
Deretter promoterer de en julekalender som heller ikke gjør det aller minste forsøk på å tiltrekke seg et blafrende visakort.

Men det spørs vel om man fremdeles husker at man skulle handle klær, etter først å ha lest milelange blogginnlegg og sett på masse bilder av nusselige små barn.

Skulle man mot formodning ha god korttidshukommelse og komme på at man egentlig skulle handle klær, er det nok en mulighet for at man ikke ser noe poeng i det etter å ha deltatt i julekalenderen. For nå kan de jo få de plaggene (som de i utgangspunktet var interessert i), uten å gi fem flate øre for dem! Det er vel ikke mange som vil betale for noe som kanskje er gratis om kort tid?!

En konsulent med erfaring med DM/Salg kunne muligens ha utført mirakler på den forsiden.


Jeg må innrømme at jeg aldri tok meg tid til å vurdere nettbutikken før jeg la ut bannerannonser for den. Dette er jo egentlig en kardinalfeil, og det skyldes nok at jeg ble altfor ivrig fordi jeg har lett med lys og lykte etter passende banneralternativer for denne målgruppen i flere år. Man lærer så lenge man lever :)
 
Topp