Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ferdigløsning websider

Chris M

Medlem
Trenger et script lignende 123hjemmeside.no. Altså, slik at jeg kan tilby kunder funksjonelle websider med et greit design med bakgrunn i samme script. Må være mulighet til å variere design og oppsett til en viss grad. Må kunne ha eget domene på hver side. Og må være mobiltilpasset og fungere godt designmessig om man deler en artikkel på Facebook for eksempel. Så dette må være en løsning som er oppdatert til dagens standard.

Jeg skal i første omgang lage en webside for en fotballklubb, men om denne siden blir noelunde bra, så ser jeg for meg å kunne kopiere dette og selge lignende løsning til flere aktører i mitt nærområde. Er et stort marked for websider til rundt 10 000 kr per år, der kunden betaler for leie av teknologi og hosting på åremål.

Så finnes det noe som passer til dette?
 

Camillafr

Medlem
Tror jeg også vil anbefale WordPress til dette her.
Mange themes du kan kjøpe på f.eks Themeforest kommer i flere varianter og med veldig gode muligheter for å endre på de.
 

Tonny Kluften

Administrator
Hvis du er ute etter en rask løsning slik du spør etter Chris M, så er ikke Wordpress tingen. Men jeg vet heller ikke om noen script som gjør det du vil ha.

Tror jeg også vil anbefale WordPress til dette her.
Mange themes du kan kjøpe på f.eks Themeforest kommer i flere varianter og med veldig gode muligheter for å endre på de.

Jeg vil ikke anbefale dette, hvis du har kjøpt noen themes på themeforest vet du at konfigureringer av themes kan være veldig forskjellig, noen tar lang tid å sette seg inn i.
 

thoaud

Country manager @ Servebolt
Om du skal levere hjemmesider er Wordpress og Themeforest en god løsning.

Om du skal lage en tjeneste ala 123hjemmesider hvor sluttkunde selv skal gjøre det meste av jobben på innholdet så er en multisite installasjon av wordpress tingen. Men her trengs det litt mer enn basic HTML og CSS kunnskap.

Create A Network « WordPress Codex

Hva gjelder themes du skal bruke på multisite er det viktig at du har lisensene i orden, så du ikke går på en smell der.
Og jeg hadde da kjøpt noen themes, tilpasset koden slik at kunden kun blir eksponert for det minimale, og så lagt det ut.
 

xdex

Medlem
Før du overhodet begynner og tenke på wordpress, og andre løsninger, les og forstå Fremside | Universell utforming - Difi ser at mange av de seriøse aktørene følger godt opp her, mens "amatørene" sliter, og driver fortsatt med videresalg av f.eks. themeforest løsninger. Gjør jobben skikkelig, og tilby noe som faktisk er lovlig (gjelder bedriftsider etc).

Disse reglene har allerede trådd i kraft, og selv om at sjansen kanskje er mindre for å bli "tatt" er det alltid ett stort pluss, at det du tilbyr, faktisk står i tråd med Norsk lov.
 

Chris M

Medlem
Tenkte i utgangspunktet ikke på en wordpress-løsning, men kanskje er dette den løsningen som passer best på mange måter. Grunnen til at jeg ønsket en multisite-løsning var for å binde kundene til meg. Slik at det å flytte ikke er noe man gjør på impuls. Men at det blir enklere å betale for en oppgradering av eksisterende løsning. Planen er å fakturere for leie av løsningen per år.
 
Topp