Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fiken.no - nytt og annerledes regnskapsprogram

fiken

Medlem
Ser det er mange på dette forumet som synes at regnskap er (unødig) komplekst. Vi i Fiken har også opplevd dette, og laget et system der vi har forøkt å virkelig tenke nytt tilpasset små selskaper som ønsker å føre (deler av) regnskapet selv. Vi har blant andre apper du kan bruke for å skanne bilagene dine idet du mottar dem. Tilbakemeldinger så langt fra brukerne er at du sparer både tid og penger i forhold til å bruke en ekstern regnskapsfører.

Det er dere som vet hvor skoen trykker, og vi håper derfor noen kunne ha lyst til å prøve systemet og komme tilbakemeldinger i både positiv og negativ forstand. Det er tilgjengelig fra www.fiken.no.

Enkel hilsen
Bendik Gill Bakken
+47 95256934
 
Sist redigert av en moderator:

JudeQuinn

Medlem
Det er sikkert greit nok for mange, men det er en del ting som mangler ift. f.eks. E-Conomic, som er i samme prisgruppe.

Blant annet:

- Mulighet til å importere CSV-filer
- Fakturere i USD med automatisk omregning til dagskurs i NOK på gitt dato (dette er ikke mer avansert enn å ha en tabell med kursdato og kurs)

mm.

Jeg har testet det litt, og slik programvaren er nå er det ikke tilstrekkelig for min bruk.
 

Robinp

Medlem
Vi bruker i dag openERP for å styre regnskapet til nettbutikken. Valget av openERP er mest pga. at vi får en integrasjon av salg, kunder, produkter og lagerantall. Dog har jeg lyst å gå over på et mer moderne regnskapssystem.

Vi vurderer trippeltex som jeg bruker for ENK foretaket mitt. Men her må jeg laste opp salg, kunder, produkter og lagertranser manuelt. Går fint i starten, men jeg har altså et behov her.

Dere kan jo undersøke om det er flere som trenger dette? Dette kan jo være en kundegruppe som dere kan overta, altså shopify nettbutikker.

Jeg hadde prøvd produktet deres med en gang om dere hadde dette, og om det dekket basic regnskapsfunksjoner hadde jeg kjøpt det også, samt betalt ekstra for integrasjonen.

Bare et forslag :)
 

fiken

Medlem
Fiken.no - CSV-filer / valutaomregning

Det er sikkert greit nok for mange, men det er en del ting som mangler ift. f.eks. E-Conomic, som er i samme prisgruppe.

Blant annet:

- Mulighet til å importere CSV-filer
- Fakturere i USD med automatisk omregning til dagskurs i NOK på gitt dato (dette er ikke mer avansert enn å ha en tabell med kursdato og kurs)

mm.

Jeg har testet det litt, og slik programvaren er nå er det ikke tilstrekkelig for min bruk.

Hei.

Synd vi manglet noe funksjonalitet i forhold til dine behov. Hva gjelder CSV-filer støttes dette nå hva gjelder kontakter, og vi kommer til å slippe tilsvarende funksjonalitet hva gjelder opplasting av fakturaer i csv-format.

Hva gjelder valuta tror jeg dessverre vi ikke kommer til å støtte dette med det første. Vi tror at det beste systemet ikke nødvendigvis er det med mest funksjonalitet, men det som støtter det du gjør ofte på en best måte.

Takk uansett for innspill - det er det som gjør et system bedre.

mvh
Bendik Gill Bakken
https://fiken.no
 

fiken

Medlem
Integrasjon Shopify

Vi bruker i dag openERP for å styre regnskapet til nettbutikken. Valget av openERP er mest pga. at vi får en integrasjon av salg, kunder, produkter og lagerantall. Dog har jeg lyst å gå over på et mer moderne regnskapssystem.

Vi vurderer trippeltex som jeg bruker for ENK foretaket mitt. Men her må jeg laste opp salg, kunder, produkter og lagertranser manuelt. Går fint i starten, men jeg har altså et behov her.

Dere kan jo undersøke om det er flere som trenger dette? Dette kan jo være en kundegruppe som dere kan overta, altså shopify nettbutikker.

Jeg hadde prøvd produktet deres med en gang om dere hadde dette, og om det dekket basic regnskapsfunksjoner hadde jeg kjøpt det også, samt betalt ekstra for integrasjonen.

Bare et forslag :)

Hei.

Integrasjon er viktig for oss - både mot bank, nettbutikker og tjenester som forenkler bruk (som feks Google - innlogging).

Kunne du detaljert litt hva behovet er i forhold til Shopify? Vil en løsning der selve fakturaen/salget med kunde holde? Tenker da spesielt i forhold til lager/produkter - ser at det er nyttig med automatisk lagerstatus i regnskapsprogrammet, men dette kompliserer også integrasjonen og er kanskje mindre viktig enn å få regnskapsført selve salget?

Ta gjerne kontakt med oss!

mvh
Bendik Gill Bakken
https://fiken.no
 

Robinp

Medlem
Hei.

Integrasjon er viktig for oss - både mot bank, nettbutikker og tjenester som forenkler bruk (som feks Google - innlogging).

Kunne du detaljert litt hva behovet er i forhold til Shopify? Vil en løsning der selve fakturaen/salget med kunde holde? Tenker da spesielt i forhold til lager/produkter - ser at det er nyttig med automatisk lagerstatus i regnskapsprogrammet, men dette kompliserer også integrasjonen og er kanskje mindre viktig enn å få regnskapsført selve salget?

Ta gjerne kontakt med oss!

mvh
Bendik Gill Bakken
https://fiken.no

Hei

Det viktigste for oss er å få importert salget, og får å importere salget korrekt må det ligge til grunn kunde og produkt informasjon. Det skal også importeres fakturaer (utbetalinger) som skal matches mot salget.

Våre lagerverdier styres fra et lagerssystem gjennom vår 3.pt lager og logistikk partner, og syntes det er greit at dette ligger her. Så for oss er ikke denne lager funksjonalitet viktig forutenom regnskapsmessig innkjøpsfunksjonalitet.
 

olavsolvang

New Member
Enig med bruker robinp. Lagerstyringen er ikke det viktigste. Det ligger ofte et tettere integrert system i nettbutikken allerede. Dessuten holder det å kontrollere varelageret en gang i året. Det gjør det ikke med kasse og regskap.
 

nick20000

Member
Har tatt en kikk på fiken og synes det virker veldig oversiktlig og greit! Enklere enn e-conomic ved første øyekast for en liten bedrift med enkelt regnskap.

Kunne det vært noe å ha guider, eller snarveier for vanlige transaksjoner som feks hvordan man fører paypal salg fra nettside? Dette finnes det endel tråder om, men litt forskjellige svar - og dette må da vel være noe som mange lurer på?

Skal man opprette paypal som en kunde ? Skal man opprette Paypal som en "bankkonto" eller skal man velge kontant ? Det holder å bokføre et salg/bilag for en måneds paypal salg ? osv.
 
Topp