Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fordel å rotere bannere?

Dag Frogner

Supermedlem
Pr i dag har jeg kun èn banner på hver annonseplass på Kredittkort - Forbrukslån - Sparetips - Økonomi | Finn Ditt Kredittkort.com, men vurderer å legge inn to-tre stk på hver plass og rotere disse.

Spørsmålet blir da om dette vil være en fordel eller ikke?

Jeg tenker at det kan være greit at de som besøker nettsiden ser forskjellige annonser fra tid til annen, slik at man ikke blir for "vant" til å se samme annonsene hele tiden og dermed automatisk ignorerer disse.

Hva tror dere?
 

Dag Frogner

Supermedlem
Nettsiden startet opp i våres, så det nok ikke veldig mange faste lesere ennå, men det er ca 15-30stk innom hver dag.

Nå har jeg 4-5 forskjellige programmer jeg kjører og det ville vel blitt litt merkelig om jeg bruker f.eks 5 annonser fra samme annonsør?
 

picxx

Well-Known Member
Jeg starter stort sett med å rotere 5-6 forskjellige for deretter å kutte ut de 2-3 som gjør det dårligst (les: får minst CTR).
 

picxx

Well-Known Member
Hvordan måler du det?

Via statistikken hos OiOPublisher (<--aff.link).

Kom akkurat også over at man kan rotere bannere "ajaxstyle" med OiO, noe som kan være en kjempefordel om man kun bruker den som adserver og ikke selger soneplasseringer.
 

MariusB

Skaper & Idémaker
Prøv deg fram, å se hvilke løsninger og kombinasjoner som totalt sett gir deg best klikkrater - og videre konverteringer/salg. Det er du som har tilgang til visninger, klikk, og konverteringer - og dermed også du selv som sitter på den egentlige "fasiten" her. :)
 

MortenHake

Medlem
Via statistikken hos OiOPublisher (<--aff.link).

Kom akkurat også over at man kan rotere bannere "ajaxstyle" med OiO, noe som kan være en kjempefordel om man kun bruker den som adserver og ikke selger soneplasseringer.

Takk! Jeg sjekker det når jeg er på pcen.

Får man da også data om convertering på landingssiden i forhold til hvem av annonsene som er klikket? Vel, når jeg tenker på det så kan man jo løse det ved å bruke 3 forskjellige URLer :p
 

Dag Frogner

Supermedlem
Hver annonse får sin egen side med statistikk hvor du enkelt ser oversikt over klikk, visninger, CTR etc....

Har aldri satt disse opp mot hverandre, men det er ikke umulig at det finnes en fiffig løsning i OiO for å sammenlige alle annonsene på en og samme side.
 

kongen

kongemedlem
Jeg starter stort sett med å rotere 5-6 forskjellige for deretter å kutte ut de 2-3 som gjør det dårligst (les: får minst CTR).

Dette forutsetter at du får betalt per klikk (les: Adsense for de fleste).

Hvis du får betalt per konvertering (les: affiliate) så er de dårligste de som har "lavest kronebeløp" på utbetalingsdatoen (uavhengig av CTR med like antall visninger).
 
Sist redigert:
Topp