Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fordeler med å oppgradere WP?

picxx

Well-Known Member
Jeg har oppgradert noen av bloggene mine til 2.5 og det har gått greit.
Det har derimot vært et massivt hackerangrep mot en drøss wp-blogger den siste uka, og dette gjelder de fleste versjonene:
Has Your WordPress Been Hacked Recently? | WordPress Philippines

Personlig er jeg litt 'på hold' før jeg oppgraderer til nyere versjoner på flere blogger.
Ellers er jeg vel en av de få som likte det nye admin panelet ekstremt bra. :)
 

picxx

Well-Known Member
Det var vel 2.5 som ikke var sikker, men det er kommet enda en versjon nå som skal være sikker.

Slik jeg har skjønt det etter å ha lest noen tråder histen og pisten er det de som har oppgradert til 2.5.0.1 som har blitt hacket, mens de som ikke var så kjappe til å oppgradere fra 2.5 delvis har sluppet unna. Men, det har jo vært en skog av tråder omkring dette så det er mulig at det bare er jeg som har misforstått hele sulamitten (høres jo litt rart ut at en versjon der bugs er fikset og sikkerhetsoppgraderinger er foretatt skal være lettere å hacke enn en tidligere versjon da).
 

vidarlo

Apache-junkie
2.5.1 er bare poeng i å oppgradere til om en tillater brukere å registrere seg på nettsida. Kort fortalt var det et sikkerhetsproblem med korleis en håndterte sessions for brukere, men om du kun har en bruker på bloggen din kan du ignorere det.
 

Ståle

Medlem
2.5.1 inneholder mer en bare den security-fixen. Er vel 70 bug som er rettet opp i.

Noen hovedpunkter:
* Performance improvements for the Dashboard, Write Post, and Edit Comments pages.
* Better performance for those who have many categories
* Media Uploader fixes
* An upgrade to TinyMCE 3.0.7
* Widget Administration fixes
* Various usability improvements
* Layout fixes for IE

Her har du alle:
Custom Query - WordPress Trac - Trac
 

vidarlo

Apache-junkie
Hehe, er nok meir enn den sikkerhetsbugen ja, men det er ikkje *nødvendig* å oppgradere på grunn av bugs som ikkje går på sikkerheta løs IMHO. Greit nok at en kanskje får et par features - men om den løsninga en har no funker er det ingen grunn til å oppgradere så lenge det ikkje er sikkerhetshull...
 
Topp