Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Forhåndssalg for venner på Facebook etc.

Thord

Medlem
Hei,

jeg er snart klar til å lansere wallstickers-websiden min og tenkte å ha en liten forhåndslanseringen for venner og kjente på Facebook på en midlertidig side. Tenkte å legge ut link til denne siden, og lurer på om dere føler noe mangler eller burde bli bedre forklart. Hva slags inntrykk sitter du igjen med etter å ha sett siden? Noe jeg kan gjøre bedre?

http://wallstory.no/prelaunch/

Takker for svar! Sender gavekort som takk til de som gidder å gi grundige svar :)
 

Erlend

Medlem
Personlig falt denne nettsiden i smak. Tenker at du muligens bør få på plass en bestillingsknapp under hver enkelt wallsticker.

Når nettsiden er ferdig skal du sikkert ha en meny på toppen, slik at det blir litt enklere å navigere til "om oss" og andre sider. Du kan jo for eksempel legge inn en side hvor du skriver om hva en wallsticker er, og hvorfor folk burde skaffe seg dette.

Er muligens litt tungvindt for deg å ikke benytte noen nettbutikkløsning, men dette er sikkert noe du har tenkt igjennom. Dersom prosjektet skulle vokse i omfang, så kan det kanskje være greit å ha dette på plass så tidlig som mulig? :)

Leveringstid er vel noe som er mulig å kvantifisere? 4-8 dager f. eks.
 

Thord

Medlem
Hei Erlend, takk for feedback!

Denne siden er midlertidig, for å se om det kan bidra til å dra inn penger til Klarna og MyPack-modul :) Jeg har allerede en omtrent ferdig Magento-butikk som venter på å lanseres.

Det er notert, og nå endret på :)
 
Har du tillatelse til å redigere å bruke bildene i nettbutikken? Jeg stusset litt på prisene dine (da slike wallstickers normalt koster rundt 50,- i innkjøpspris) så jeg søkte på bildet ditt og det ser ut som noen andre eier rettighetene.

Dette er en midlertidig side, hva ønsker du kritikk på? Hvorfor fokuserer du ikke på å bli ferdig med hovedbutikken?

Du har ingen kjøpsvilkår eller kontaktinformasjon, du forteller ikke kunden hvilken betalingsmetode som skal brukes for kortbetaling, ingen informasjon om hvor varene kan hentes. Slik nettbutikken/katalogen fremstår i dag så er den ikke en gang lovlig.

Jeg likte måten hvert produkt ble presentert (med store bilder) i stedenfor det vanlige rutenettet. Ditt valg er mye bedre til den aktuelle produktgruppen.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
@Tore Andre Rosander: Når du kommer med en påstand om at wallstickerne koster kr.50,- andre steder, synes jeg du bør legge ved noen linker til andre norske butikker som selger det for 50,- som dokumentasjon.

Jeg er enig i at han sannsynligvis ikke ligger i den lave ende av markedet, men det er jo ikke ulovlig.....

Hvorfor "norske butikker"? Når du kommer med et slikt krav synes jeg du bør legge ved en god forklaring på hvorfor.
Lenker skal man forøvrig selvfølgelig ikke legge ut - de modererer jeg bort.
Ellers mener jeg å ha lest at Tore Andre konkluderte ulovligheten ikke basert på pris, men på mangel av kjøpsvilkår, kontaktinformasjon, og informasjon om betalingsmetode.
 

Thord

Medlem
Har du tillatelse til å redigere å bruke bildene i nettbutikken? Jeg stusset litt på prisene dine (da slike wallstickers normalt koster rundt 50,- i innkjøpspris) så jeg søkte på bildet ditt og det ser ut som noen andre eier rettighetene.
Kan du være litt mer spesifikk? Illustrasjonene er kjøpt av illustratører og så påført stockphotos kjøpt via iStockphoto.

Hvorfor fokuserer du ikke på å bli ferdig med hovedbutikken?
Hvem sier jeg ikke gjør det? Jeg vil mye heller presentere en nettbutikk med betalings- og fraktmodul enn uten.

Ellers, takk for tilbakemeldinger. Skal få slengt med manglende informasjon.
 
Kan du være litt mer spesifikk? Illustrasjonene er kjøpt av illustratører og så påført stockphotos kjøpt via iStockphoto.

Hvem sier jeg ikke gjør det? Jeg vil mye heller presentere en nettbutikk med betalings- og fraktmodul enn uten.

Ellers, takk for tilbakemeldinger. Skal få slengt med manglende informasjon.
Var bare ett spørsmål, siden jeg søkte opp veggmerkene dine for å se om det var noe spesielt med dem (mtp på prisen) og da ser jeg at dine konkurrenter bruker akkurat de samme bildene som du gjør (bare de er redigerte).
Så om du ikke gjør det grafiske selv så var det ment som ett tips som burde sjekkes ut.

Og ang kritikken av fokuset ditt, det virker merkelig å søke tilbakemeldinger på en midlertidig butikk om du ikke bygger ett helt nytt nettbutikk system så er det ikke så komplisert å få på plass det du nevner som mangler i din kommende butikk.
Derfor er det ment som ett spørsmål "Hvorfor ikke fokusere på hovedbutikken?" og da kan man feks svare: Trenger cash, orker ikke, har leid inn utviklere osv.

Ser ikke hvorfor jeg skal bruke tid på noe som skal legges ned om 1 uke.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Hvorfor "norske butikker"? Når du kommer med et slikt krav synes jeg du bør legge ved en god forklaring på hvorfor.
Lenker skal man forøvrig selvfølgelig ikke legge ut - de modererer jeg bort.
Ellers mener jeg å ha lest at Tore Andre konkluderte ulovligheten ikke basert på pris, men på mangel av kjøpsvilkår, kontaktinformasjon, og informasjon om betalingsmetode.

Norske butikker da dette var en norsk butikk rettet mot norske kunder. Synes det talte for seg selv!

Redigerer du bort lenker!?! Når ble det forbudt å bruke lenker her? Et WEBforum hvor vi diskuterer WEB uten å kunne lenke......logisk...not!

Jeg har ikke sagt et ord om ulovlighet, så regner med at den ikke var tilsiktet meg.

Tore Andre: jeg overså "innkjøpspris" som i forhandlerpris. Men, på en del av disse wallstickers er selv 50,- ekstremt billig i innkjøp. Er det Kina-leverandør det da?
 
Norske butikker da dette var en norsk butikk rettet mot norske kunder. Synes det talte for seg selv!

Redigerer du bort lenker!?! Når ble det forbudt å bruke lenker her? Et WEBforum hvor vi diskuterer WEB uten å kunne lenke......logisk...not!

Jeg har ikke sagt et ord om ulovlighet, så regner med at den ikke var tilsiktet meg.

Tore Andre: jeg overså "innkjøpspris" som i forhandlerpris. Men, på en del av disse wallstickers er selv 50,- ekstremt billig i innkjøp. Er det Kina-leverandør det da?

Joda, 50,- var bare ett eksempel. Men går du over 100,- for ett klistermerke i vinyl så bør det ha veldig gode egenskaper. Men innkjøpspriser kan variere alt etter om du går direkte til fabrikk eller kjøper av noen i gata, så jeg skal ikke legge meg opp i hva som er en "korrekt pris", snittet jeg er vandt med er 40-80,- pr merke.
Det var mer den høye utsalgsprisen som fikk meg til å søke opp produktene (og ja de er overpriset men det er jo helt opp til butikkeieren) som igjen viste meg at bildematerialet som er i nettbutikken til TS også eksisterer i andre butikker.

Ja, mine leverandører er i Kina, noe annet ville jo nesten vært dumt siden man ikke får noe ekstra av å betale en høyere pris for ett ekstra ledd i kjeden.

Ang linkene så skjønner jeg at de fjernes, om jeg hadde postet linker til mine leverandører eller butikker ville det jo vært litt lumpent siden folk (les: kunder) kan søke opp denne tråden i ettertid.
 
Topp