Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Forwarde domene - inntrykk?

stianweb

Medlem
Hei

Jeg driver for tiden å planlegger oppstart av ENK.
Og jeg behøver et egent domene, for dette ENK.

Men samtidig har jeg et "privat" domene med webhotell. Og tanken som slo meg for å spare litt penger i starten, var å knytte ENK domene opp mot et subdomene på privat domene.

Det som da slår meg, er at det kan virke litt useriøst!? Hva tenker dere ?

Hovedproblemet mitt blir jo at man skriver inn: www.ENK.no, for så å havne på og surfe rundt på www.enk.privat.com.

En annen ting er hvordan blir det da med e-post adresser knyttet opp mot ENK.no ?

Noen erfaringer og tanker?
 

agrimsrud

Medlem
Du kan sette opp videresending av domenet uten at du trenger å avsløre hvilken IP/URL filene ligger på originalt. Dvs at enk.no henter filer fra enk.privat.no, men at adressen fortsatt står som enk.no i nettleseren.

Husker ikke hva det kalles, men du kan søke på "www-videresending", "dns-peker", "domene masking" eller noe i den dur. De fleste leverandører lar deg administrere dette på egenhånd.
 

stianweb

Medlem
Du kan sette opp videresending av domenet uten at du trenger å avsløre hvilken IP/URL filene ligger på originalt. Dvs at enk.no henter filer fra enk.privat.no, men at adressen fortsatt står som enk.no i nettleseren.

Husker ikke hva det kalles, men du kan søke på "www-videresending", "dns-peker", "domene masking" eller noe i den dur. De fleste leverandører lar deg administrere dette på egenhånd.

Bra tips, dette er ikke noe jeg har hatt behov for å sette meg inn i før. Så da må man spørre seg litt rundt :)
 

stianweb

Medlem
Har noen spm til. Hvordan blir det om han ønsker å direktelinke til f.eks tjenester.

Blir det da f,eks: www.enk.no/tjenester.php ? Selv om det ligger på enk.privat.com/tjenester.html ?

Grunn til at jeg spør dumt, er at jeg ikke har prøvd dette før, og og vil ha ALT klart for meg, før jeg avgjør noe.

Jeg ønsker jo hele tiden at det skal komme opp enk.no uansett hvem underside kunden er på...
 

agrimsrud

Medlem
Står greit forklart hos Proisp:
Tilleggsdomene

Formålet med tilleggsdomenet er at det ikke viser samme innhold som hoveddomenet. Domenet peker på egen mappe i webhotellet. Du vil også her kunne opprette epostadresser på samme måte som for hoveddomenet.

Et tilleggsdomene er med andre ord et webhotell i webhotellet.

Eksempel:
Du bestiller webhotell med hoveddomenet dittdomene.net. Du ønsker i tillegg at annetdomene.com skal benytte samme webhotell, men vise annet innhold enn hoveddomenet. Du bestiller dermed annetdomene.com som et tilleggsdomene. De to domenene vil dermed fungere som to forskjellige webhotell. Du kan også i dette tilfellet opprette epostadresser på begge domenene (f.eks. navn@dittdomene.net og navn@mittdomene.net).

Oppsettet medfører at subdomene.dittdomene.net og annetdomene.com vil vise samme innhold.
 
Topp