Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fra blogspot til wordpress-for the Dummy

metallian

Medlem
Har da disse 2 "gamle" blogspot-bloggene mine som ruller enda- selv om jeg ikke har gjort noe der på en stund ser jeg at de drar 40-50 google-besøk minst om dagen. Dette konkurrerer egentlig mot den nye siden min, men det ligger jo 150 artiukler på de to bloggene som drar litt treff.... har ads på bloggene (adsense stort sett) men blir jo ikke gull av det akkurat. Bør jeg bare redirecte de til min nye side?

Hva skjer med linker fra en slik blogg da, de mister vel all verdi?
 

metallian

Medlem
Jeg ser på statsene at det er 3-4 artikler på begge bloggene som genererer det aller meste av google trafikken, og de har jeg på nye siden også- men blogsene har PR2 og sikkert litt innlenker og greier så de kommer langt over når jeg søker i google. Syns det er vanskelig å vite hva som er "mest verdt" men det er kanskje ikke dumt å ha linker fra 2 sider med relevant innhold med PR2 som ikke er konkurrenter egentlig... etter litt tid vil nye siden overta denne googletrafikken uansett, men linkene vil jeg fremdeles ha goder av...???
 

Tonny Kluften

Administrator
En måte å gjøre det på for å holde på SEO-effekten:
Finn ut hva slags artikler du har lenker til. La de artiklene ligge på bloggene og flytt alt det andre over på den nye siden.

Så kan du jo vurdere om det er andre hensyn som veier tyngre enn SEO, f.eks. at leserne dine kommer til den nye siden heller enn den gamle.
 

metallian

Medlem
Det var jo en god tanke. Jeg tror jeg ser an trafikken litt fremover ihvertfall, derosm trafikken daler endel tror jeg det er mer verdi i linkene til nye siden enn den lille trafikken jeg taper, evt kan jeg etterhvert gjøre som du foreslår. Begge bloggene har jo selvsagt også en sistepost hvor jeg opplyser om flytting til ny side.
 
Topp