Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fraktopplegg + opplæring

Tonny Kluften

Administrator
Jeg trenger noen som kan legge opp et fiks ferdig fraktopplegg med Bring og EDI og så lære meg hvordan det gjøres. Jeg trenger en nøyaktig og komplett idiotsikker steg for steg manual.

- Har Bringkonto.
- Sender ut pakker med verdi opp til kr 1200 uten sporing, alt over skal spores. 95% av pakkene skal ikke spores.
- Kan levere pakker på postkontoret eller få hentet pakker.
- Antall pakker varierer, fra 10 til 75 i uka.

- Bruker Woocommerce - har sjekket og finner ikke at woocommerce støtter noen EDI-løsning. Jeg skal evt. få kodet en custom plugin som fungerer med det EDI jeg skal bruke.
 

mra

Active Member
Hvilket EDI-system bruker du? MyBring er ikke spesielt avansert, men har en grei API, støtter de mest brukte pakketypene (Servicepakke, Bedriftspakke, CarryOn, etc) og best av alt; Det er gratis å bruke. Ulempen er at det ikke støtter A- og B-post og du har ingen automatisk fraktberegning (men det kan evt. løses via pris-APIen til Bring).

Det vil være relativt overkommelig å lage en plugin til WooCommerce som velger "A-post" på alle ordrer under 1200,- og f.eks. "Servicepakke" på ordrer med høyere verdi. "Booking" av pakke-sendingene via MyBring sin API er enkelt, dvs. du klikker en knapp i ordrebehandleren i WooCommerce og får opp en PDF med pakkelappen som du skriver ut og klistrer på pakken. I samme slengen får du selvsagt også sporingsnummeret direkte inn på ordren i WooCommerce og epost med sporingsinfo sendes til kunden.
 

Tonny Kluften

Administrator
Hei mra.
Hvor mye skal du for å sette opp alt dette? inkl. plugin. Evt. jobbe sammen med min koder for å lage pluginen hvis du ikke koder den selv.
Jeg må ha mulighet til å justere a-post grensa på enkelte pakker. Det finnes jo kunder som ikke mottar a-post pakken og da må jeg kunne spore den pakken når jeg sender ut på nytt.
 
Topp