Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ftp

Fredrik

Medlem
Halla.

Bruker Cpanel på et av mine domener og har nettopp satt det opp så jeg kan ikke all verden. Derfor kommer det et litt pinlig spørsmål: Hva skal jeg gjøre for at en annen person kan laste ned en stor fil fra meg omtrent som FTP. Har aldri gjort dette før så bare le dere....:confused:
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Du laster opp filer med FTP. Det vanlige er at brukeren laster ned filen igjennom nettleseren. På samme måte som du laster ned f.eks Firefox ;)

Om du sier litt mer om hva målet med dette er blir det lettere å guide deg i rett retning.
 

Fredrik

Medlem
Hvor laster jeg opp filene? Til hvilken adresse? Det finnes feks en adresse på serveren som heter domene/public_ftp og en som heter domene/public_html. Når filen er lastet opp på riktig sted så har jeg lyst å bare sende en link og når mottaker trykker på den så laster den automatisk ned. Det er forøvrig en stor .exe fil.
 

Fredrik

Medlem
Unnskylg brukernavn så ikke posten din der. Har forsøkt det, og lagt filen på alle mulige mapper og når jeg så forsøker de ulike adressene så vil det selvfølgelig ikke virke. Mulig det har noe med at jeg opprinnelig er svensk å gjøre? Har forsøkt å finne en guide "ftp for dummies" men det finner jeg heller ikke.
 
Topp