Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Genial nettside ide, men er helt grønn på resten! Hjelp!

Milla85

New Member
Hei alle der ute..
Er kanskje mange som er møkkalei av de spørsmålene jeg har, men.. jeg vet ikke helt hvor andre plasser jeg kan henvende meg for øyeblikket.

Jeg har en genial ide om en nettside (foreløpig hemmelig.. ;) ) men aner ingenting om hvordan starte opp og kan fint lite og ingenting om webhotell, domenenavn osv...
Har funnet et navn jeg skal ha på siden min og har klart å funnet ut at dette er ledig.. men hvor kjøper man dette? og hva i alle dager er webhotell? Og må man kunne slike rare html koding (????) for å sette opp noen side?
Kanskje det finnes en vennlig sjel der ute med litt tålmodighet som ønsker å gi meg en liten hjelp og "spark i rauå" slik at jeg får kommet meg i gang?

Har kikket litt rundt og har tidligere hatt en blogg og er det på noen som helst måte mulig å bygge opp en hjemmeside på samme måte?

Håper på svar fra noen :)
 

Bransje

DaddyO
Domene kjøper du hos Domeneshop Webhost: Hjem - Host1.no

Webhotell er kort forklart en lagringsplass som er tilgjengelig på internett. For at hjemmesiden din skal være tilgjengelig på nettet, kreves det at du har webhotell.

Webhotell kommer ofte i kombinasjon med domene, slik at adressen til din hjemmeside blir Dittdomene.com. I tillegg får du egen epost-adresse, feks post@dittdomene.com.

Velger du å bruke et publiseringsverktøy for å opprette hjemmesider, så er det viktig at du velger et webhotell med PHP og MySQL. PHP kreves for å tolke koden publiseringsverktøyet bygger på, mens MySQL er databasen hvor innstillinger og innhold lagres og gjøres tilgjengelig for publiseringsverktøyet.

Det er viktig å velge et webhotell ut fra hvilke krav du stiller til det. Her kan du lese mer om valg av webhotell. Videre finner du noen anbefalinger av gode webhotell her.
 

OldHP

Medlem
Du kan bruke wordpress.org for enkel oppsett av nettsider eller lære deg html, noe som er meget vanskelig.. Du kan om du vil lage html sider bruke dreamweaver, et software som gjør det enklere å lage sider da du ikke trenger html kunnskap. For å lage bilder bør du ha adobe photoshop eller illustrator, sistnevnte gir bedre grafikk.
 

Milla85

New Member
Tusen takk for svar :) Setter pris på all hjelp jeg kan få og nei, har dessverre ikke kapasitet i økonomien å leie inn noen til å ta jobben. ;)

Har klart å sette meg inn i litt av denne innviklet jungelen og ser at jeg kommer til å bruke mange timer foran pc'en for tips og triks.

Har også sjekket ut Host1 og synes dette virker som en side som har fått gode tilbakemeldinger

Setter igjen pris på all svar jeg kan få og er åpen for å lære mye, så vil nok få roen på ting etterhvert :)
Eyh! Alle har startet en plass ;))
 

Milla85

New Member
Da har jeg registrert meg hos "solidHost" så får vi bare se om jeg får dette til :D er myyye å sette seg inn i her, så stooor respekt til dere som kan dette til fingerspissene!!
 
Topp