Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Geografi og google analytics

PelleK

Medlem
Hei. Sjekka analytics for i dag, og 73 forskjellige folk googlet seg inn på siden ved å søke etter mens du venter, eller mensduventer.

Det er et fenomen som gradvis har bygd seg opp fra 0 - 73 som er rekorden i dag. Jeg lurte på om det finnes en måte å se hvor de som søkte etter navnet på siden kom fra. Jeg kan se at det er f.eks 50 forskjellige land som har brukt siden min den dagen, men ikke "hvem av brukerne" de er.

Syns det er gøy at folk vil tilbake til siden, og lurer på om det faktisk er folk fra UK, US, Tyrkia osv som husker den norske setningen, eller om det er nordmenn :)
 

Balder

Medlem
Hei,

inne på rapportene i Analytics finner du en dropdown for "Avanserte segmenter" (på samme linje som "Eksporter" og "E-post").

Her kan du opprette ulike segmenter, og velge kun å se besøkende som matcher disse segmentene i rapportene.

Eksempel:
- Opprett et segment som rommer alle som søker etter "mens du venter" eller "mensduventer".
- Velg/aktiver dette segmentet.
- Nå ser du kun besøkende fra dette segmentet i statistikken og kan bli bedre kjent med denne gruppen...

Have fun! :)
 

PelleK

Medlem
Tusen takk Balder :D
 
Topp